متا

مدیرعامل فیسبوک: سیاستمداران نباید در شبکه‌های اجتماعی سانسور شوند

مارک زاکربرگ مدیرعامل و بنیانگذار فیسبوک رسما اعلام کرد که هیچ تمایلی برای حذف تبلیغات و مطالب سیاستمداران در این شبکه اجتماعی پرطرفدار ندارد؛ حتی اگر این افراد مطالبی خلاف واقع را منتشر کنند.

زاکربرگ که به همراه همسرش پریسیلا چان در یک برنامه تلویزیونی آمریکایی حضور یافت، با اعلام موضع خود در قبال تبلیغات سیاستمداران در فیسبوک، عنوان کرد: معتقدم که در یک دموکراسی و جامعه مردم سالار، بسیار مهم است که مردم از نقطه‌نظرات سیاستمداران مطلع شوند. آن‌ها از این طریق می‌توانند قضاوت کنند و تصمیم شخصی خود را بگیرند. شرکت‌های خصوصی نباید سیاستمداران و اخبار مرتبط با آنان را سانسور کنند.

در همین رابطه، اخیرا شبکه اجتماعی توییتر رسما انتشار تبلیغات سیاسی در این پلتفرم را ممنوع اعلام کرد و عدم پیوستن فیسبوک به توییتر در این اقدام، انتقادهای زیادی را از سوی برخی کارشناسان متوجه زاکربرگ کرد. اما او معتقد است که هرگونه سانسور و اعمال محدودیت در این زمینه، به منزله نقض آزادی بیان خواهد بود.

این موضع زاکربرگ سبب شد تا تعدادی از کارمندان فیسبوک، در نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به این تصمیم وی ابراز کنند. زاکربرگ گفت: این موضوع، مساله بسیار پیچیده‌ایست و افراد نسبت به این موضوع، دیدگاه‌های مختلفی دارند.

همچنین در این برنامه از زاکربرگ در خصوص ملاقات اخیرش با دونالد ترامپ در کاخ سفید و احتمال درخواست ترامپ برای عدم سانسور تبلیغات سیاسی سوال شد که وی جواب داد: نه، صحبت‌های من با ترامپ خصوصی بود و هرگز در خصوص موضوعاتی که فکر می‌کنید، بحثی نشد.

در حال حاضر، وزارت دادگستری آمریکا مشغول بررسی اتهامات مربوط به نقض قوانین کسب‌وکار توسط فیسبوک و چند شرکت دیگر همانند آمازون، اپل و گوگل است. فیسبوک چندی پیش و به دلیل نقض حرین شخصی کاربران، از طرف کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به جریمه 5 میلیارد دلاری محکوم شد.

منبع
USA Today

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا