تکنولوژی

بررسی ب‌ام‌و 2017 در CES امسال

قرار است سال 2017 توسط خودورهای بدون راننده و خودکار تسخیر شود. امروز Intel، BMW و Mobiley اعلام کردند که در نیمه دوم سال 2017 حدود 40 دستگاه خودروی اتوماتیک خود را برای تست به جاده‌ها خواهند اورد. شرکت‌ها گفته‌اند که خودروها، که شامل BMW سری 7 با استفاده از تکنولوژی شرکت اینتل و Mobiley  است، برای آزمایش در فضاهای عمومی ایالات متحده و اروپا به خیابان‌ها برده می‌شوند.

6 ماه پیش، BMW همکاری خود را با اینتل به عنوان تامین کننده پردازشگر خودروها و شرکت Mobileye تامین کننده سیستم‌های دستیار راننده و سنسورهایی که در بخش اعظمی از صنعت خودروسازی استفاده می‌شوند، اعلام کرد. در آن زمان شرکت عنوان کرد که امیدوار است خودروهای اتوماتیک خود را تا سال 2021 برای فروش در اختیار مشتریان قرار دهد. حال شرکت اعلام کرده که همان خودروها را تا پایان امسال آزمایش عملی خواهد کرد.

اما BMW و شرکت‌های همکارش تنها به دنبال ساخت BMW سری 7 سدان نیستند. شرکت می‌گوید که به دنبال ابداع و گسترش نوعی معماری جدید است که تمامی شرکت‌ها و طراحان بتوانند از الگوی آن در خودروهایشان استفاده کنند.

هر سه شرکت پیگیر تکمیل پروژه‌های مستقل خودروهای اتوماتیک خودشان نیز هستند. BMW اعلام کرده خودروی الکتریکی اتوماتیک پرچمدار خود را در سال 2021 با عنوان “نوآوری در رانندگی” و با نام “i NEXT” رونمایی خواهد کرد. سال گذشته نیز اینتل تصمیم گرفت که 250 میلیون دلار را ظرف دو سال آینده در بخش تولید و گسترش خودروهای تمام اتوماتیک، هزینه کند. در گذشته نیز Mobileye اعلام کرد که جهت اتمام پروژه تقریبا تکمیل شده‌ی خودروهای اتوماتیک خود تا سال 2019، قصد همکاری با شرکت Delphi، یکی از پشتازان عرصه تامین قطعات خودرو را دارد. هدف، خلق یک بازار گسترده، با سیستم‌های غیر انحصاری که از خودروهای کوچک گرفته تا خودورهای SUV بتوانند از آن استفاده کنند.

ب‌ام‌و اما محصول جدید از سری 7 خود را به نمایشگاه CES آورده است تا بازدیدکنندگان از نزدیک این خودروی بی‌نظیر را ببیند. ما هم این فرصت را از دست ندادیم و برای شما گزارشی اختصاصی تهیه کردیم که پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی آن را از دست ندهید.

البته ب‌ام‌و تنها شرکتی نیست که امسال خودورهای خودکار خود را آزمایش می‌کند. از سپتامبر سال گذشته، شرکت Uber در شهر Pittsburgh و سان‌فرانسیسکو خودروهای خود را در مکان‌های عمومی آزمایش می‌کرد، البته تا قبل از اینکه گرفتار قوانین سازمان وسایل نقلیه موتوری شود. شرکت فورد، جنرال موتورز و چندین استارت‌آپ مختلف نیز در حال آزمایش خودروهایشان بوده‌اند و شرکت تسلا که اعلام کرده تمامی خودروهای تولید جدید این شرکت با سخت‌افزار تمام اتوماتیک جدید به بازار خواهند آمد، البته تا زمانی که میلیون‌ها مایل مورد آزمایش قرار نگیرند، به مرحله بهره‌برداری جهت استفاده کاربران نخواهند رسید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا