تکنولوژی

پیش‌بینی 6 سال پیش استیو جابز به حقیقت می‌پیوندد

چند روز پیش، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت اپل علاقه‌مند است تا ایده‌ای را پیاده کند که طی آن فیلم‌های به روی پرده سینما را در آی‌تیونز عرضه کند. به طور معمول، فیلم‌های جدید حداکثر تا سه ماه بعد از تاریخ اکران، در آی‌تیونز نمایش داده نمی‌شوند. طبق این گزارش، شرکت‌های سینمایی نیز ظاهرا درحال بررسی این ایده هستند که به شرکت اپل  فرصتی را بدهند تا این قابلیت ویژه و انحصاری را ارائه دهد که البته قطعا قیمت پایینی هم نخواهد داشت.

البته مذاکرات در این مورد فعلا در مراحل اولیه است اما ظاهرا اجاره یکی از فیلم‌های به روی پرده و تازه اکران شده با قیمتی حدود 25 تا 30 دلار عرضه خواهد شد.نکته جالب اینجاست که طبق این گزارش، حدود 6 سال پیش، استیو جابز چنین موردی را پیش بینی کرده بود . استیو جابز در کنفرانس D8 سال 2010 ، دقیقا به چنین قابلیتی اشاره کرد. جابز در کلیپی منتشر شده از این کنفرانس اعلام می‌کند:

” به نظرم به زودی می‌توانیم فیلم‌های جدید الورود سینمایی را حتی قبل از اینکه به روی دی وی دی عرضه شوند، در خانه و توسط آیتیونز و البته با قیمتی بالاتر تماشا کنیم.”

هنوز مشخص نیست که آیا اپل می‌تواند با استودیو‌های هالیوود در این زمینه به توافق برسد یا خیر اما نکته حائز اهمیت، دید موسس نابغه شرکت اپل است که به طور خارق‌العاده ایی می‌توانست روند حرکت تکنولوژی را در بسیاری از زمینه‌ها پیش‌بینی کند.

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا