تکنولوژی

پیش بینی سودآوری 4 میلیارد دلاری پیکسل در سال 2017

طبق پیش بینی Morgan Stanley، گوشی هوشمند پیکسل شرکت گوگل که دقیقا دو ماه پیش معرفی شد، سال 2017 سود 3.8 میلیارد دلاری برای شرکت گوگل به همراه خواهد داشت. این گوشی با قیمت 650 دلار به فروش می‌رسد و گوگل باید برای رسیدن به چنین مبلغ سودآوری ، حداقل  6 میلیون عدد از دستگاه Google Pixel و Google Pixel XL را به فروش برساند.

شاید این مبلغ سود برای شرکتی مانند اپل با فروش 212 دستگاه در سال 2016 به مراتب بیشتر باشد اما برای شرکت گوگل که تجربه تقریبا ناموفق موتورولا را پشت سر گذاشته، چنین میزان فروشی یک موفقیت بزرگ است. طبق مقاله‌ایی که اخیرا در این باره منتشر شد، پیکسل  در کشور هند با استقبال فراوانی روبرو شد که شرکت گوگل متعاقب این اتفاق، صاحب 10 درصد از سهم بازار موبایل در این کشور شد.

البته این سوال همچنان باقی است که آیا پیکسل بعد از گذار از دوارن طلایی اولیه استقبال و فروش بالا، می‌تواند محبوبیت خود را حفظ کند یا خیر. غیر از اپل و سامسونگ، تا کنون هیچ سازنده گوشی‌های هوشمند موبایلی نتوانسته به طور دائم سودآوری مثبت داشته باشد. طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، شرکت اپل 91 درصد سود صنعت گوشی همراه هوشمند را در انحصار خود دارد.

تا 6 ماه آینده مشخص می شود که آیا نظریه Morgan Stanley به حقیقت می‌پیوندد یا خیر.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا