تکنولوژی

پیش‌بینی بازدهی ۷ غول تکنولوژی در سال ۲۰۲۴

تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی می‌کنند انویدیا، آمازون و مایکروسافت در سال ۲۰۲۴ بهترین بازدهی سهام را داشته باشند.

هفت شرکت بزرگ تکنولوژی که به هفت دلاور « Magnificent Seven » مشهور هستند به دلیل تاثیر گسترده‌شان بر بخش فناوری و بازار سهام دارای بازگشت سرمایه انتظاری متفاوتی هستند که نشانگر سطوح مختلف اطمینان و انتظارات بازار برای هر شرکت است.

چشم‌انداز تحلیل‌گران وال‌استریت نسبت به آلفابت ۹.۹۸ درصد سود است اما آمازون با ۱۷.۸۲ چشم‌انداز مناسب‌تری از بازدهی سهام را عرضه می‌کند.

بازگشت انتظاری اپل نسبتا محتاطانه است و تحلیل‌گران آن را ۲.۷۴ درصد پیش‌بینی می‌کنند، اپل در پایان سال میلادی درگیر یک دعوای حقوقی بر سر حق اختراع سنسور اکسیژن خون ساعت‌های خود شد و دامنه این دعوا می‌تواند کسب وکار ۱۷ میلیارد دلاری این شرکت در بخش ساعت را تهدید کند.

برای مایکروسافت نیز انتظار ۱۱.۱۵ درصدی بازدهی سهام پیش‌بینی شده که می‌تواند ناشی از تمرکز این شرکت بر توسعه هوش مصنوعی و به خصوص سرمایه‌گذاری روی شرکت OpenAI و همچنین توسعه کلاد باشد.

اما شرکت انویدیا که سال گذشته برای نخستین بار به جمع شرکتهای با ارزش تریلیون دلاری وارد شد بالاترین پیش‌بینی بازدهی را با ۳۴.۴۲ درصد دارد که ناشی از افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی این شرکت است.

تسلا تنها شرکت در این جمع است که انتظار بازدهی منفی از آن وجود دارد. افزایش بازار رقبا و برخی شکست‌ها طی سال گذشته مسیر را برای موفقیت این شرکت در کوتاه مدت دشوار کرده است.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا