تکنولوژی

جانی آیو یک درخت کریسمس برای یک هتل دیزاین کرد

هتل لوکس کلاریدجز لندنHotel  Claridg’s  ، هرسال درخت کریسمس خود را با شکلی متفاوت و طراحی شده توسط دیزاینرهای معروف به نمایش می‌گذارد. امسال نوبت به Jonathan Ive ، طراح ارشد اپل و Mark Newson  رسید تا هنر خود را نشان دهند. 

به نظر می‌آید طراحی امسال لابی هتل متفاوت تر از هرسال دیگری باشد: 

دور تا دور ورودی هتل با جعبه‌های نورانی 4 متری پوشیده شده است که عکس‌های سیاه و سفید از درختان پوشیده شده از برف را نمایش می‌دهند. چندین درخت واقعی نقره فام نیز داخل صحنه تعبیه شده که با برف مصنوعی پوشیده شده‌اند. درختان کاج سبز بزرگ‌تر نیز جلوی دکور قرار داده شده‌اند. در گوشه‌ایی از لابی، درخت کاج جوانی به تنهایی قرار داده شده است که به گفته طراحان ” سمبلی از آینده” است.

نورپردازی تلفیقی یادآور فضای برفی ، صحنه ایی جادویی خلق کرده و متناسب با شبانه روز تغییر می‌کند.طراحان در مورد این اثر خود اینگونه عنوان کرده‌اند:

” کمتر صحنه‌ایی زیباتر از طبیعت است به همین دلیل تمرکز بیشتر ما به روی تلفیق صحنه‌های مناظر طبیعی  با تکنولوژی قرار گرفت. ما قصد داشتیم تصویر جادویی از این رسم کهن و اصیل خلق کنیم که هیجان ورود به آینده نیز در آن مشهود باشد.”

هتل کلاریدجز لندن از سال 2009، هر سال با درخت کریسمسی متفاوت پذیرای مهمانان تعطیلات سال نو است. از طراحان گذشته درخت کریسمس این هتل،به Burberry’s Christopher Bailey ، Dolce & Gabbana و John Galliano می‌توان اشاره کرد.

آیو و نیوسن از همکاران و دوستان قدیمی یکدیگر هستند که سال‌هاست در مجموعه اپل با یکدیگر همکاری دارند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا