اپل

چرا طراحان مشهور آیفون در حال ترک اپل هستند؟

طبق گزارش جدید نشریه وال استریت ژورنال، اعضای مشهور تیم طراحی صنعتی کوپرتینو اپل در حال ترک این شرکت هستند. ظاهرا از مدت‌ها پیش این اتفاق کلید خورده و هر چند وقت یکبار به صورت مرتب یکی از این افراد خلاق که وظیفه طراحی آیفون‌ها را در این چند سال به عهده داشته‌اند شرکت را ترک می‌کنند. دلیل اصلی این اتفاق هنوز مشخص نیست.

طبق ادعای منایع ناشناس در تماس با وال استریت ژورنال، «ریکو زورکندورفر» و «دنیل یولیس» دو تن از طراحان بزرگ اپل در حال ترک کوپرتینو هستند و «جولیان هانیگ» نیز در ماه‌های آینده کوپرتینو را برای همیشه ترک خواهد کرد.

این افراد زمانی وارد تیم طراحی اصلی اپل شدند که هنوز استیو جابز زنده بود و مدیریت شرکت را برعهده داشت. تمامی این افراد عضو یک تیم طراحی صنعتی کوچک اما مشهور با نام مستعار «ID» بوده‌اند.

گروه ID گروهی است که جانی آیو در گذشته هدایت آن را برعهده داشته است که البته او نیز از سال 2015 دیگر در این گروه حضور پیدا نکرد. البته جانی آیو از دسامبر 2017 مجددا رهبری این گروه را به عهده گرفت.

کم توجهی به آیفون

اما دلیل این اتفاقات عجیب چیست؟ برخی تصور می‌‌کنند این مسئله نتیجه تغییر سلبقه شرکت و کوچ از تولید سخت افزار به سمت سرویس‌هایی است که ظاهرا درآمد و سوددهی مطمئن‌تری دارند.

مطمئنا این طراحان بزرگ که طراحی آیفون را در رزومه خودشان دارند، خیلی علاقه‌ای به این تصمیم اپل ندارند.

به نظر می رسد تصمیمات جدید اپل در بخش سخت افزار خیلی با استقبال کارکنان این شرکت مواجه نشده است. همچنین خودروهای بدون راننده و واقعیت افزوده دو مقوله‌ای هستند که نقش پر رنگ‌تری در آینده شرکت اپل ایفا می‌کنند.

حال باید منتظر ماند و دید دلیل اصلی خروج طراحان اصلی آیفون از کوپرتینو چیست و استراتژی اپل در این زمینه برای آینده چه خواهد بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا