تکنولوژی

اعتراض رانندگان اوبر با رانندگی آهسته در لندن

بیش از یکصد راننده “Uber” در روز سه شنبه با رانندگی بسیار آهسته در سطح شهر لندن قصد داشتند شهردار لندن “Sadiq Khan” را تحت فشار بگذارند تا به این وسیله شرکت آمریکایی را متقاعد کنند برای آنها حقوق پایه در نظر بگیرد. رانندگان با حرکت در مسیر جاده “Edgware” به سمت “Westminster”، و بوق مکرر و ایجاد ترافیک، عصبانیت خود را به نداشتن حقوق پایه به این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو نشان دادند. رانندگانی نیز که پشت حجم عظیمی از خوروهای تویوتا “Pirus” گیر کرده‌ بودند، صبر خود را از دست داده داده و شروع به اعتراض کردند.

کشمکش از سه هفته پیش از حکم دادگاهی در این زمینه آغاز شد. در حکم آمده بود:  “این شرکت باید کاربرانش را به عنوان کارمندان استخدامی بپذیرد و برای آنها حقوق پایه بر اساس حقوق پایه همان کشور در نظر بگیرد”.

“Uber” گفته در باره این حکم به دادگاه عالی شکایت خواهد کرد ولی به دنبال این موضوع “ّFarra” و “Aslam” دو تن از رانندگان این شرکت به نمایندگی از دیگر رانندگان، اتحادیه رانندگان شخصی را وارد ماجرا کردند. اتحادیه رانندگان نیز پس از ارسال نامه‌‌ای به شهردار لندن و عذرخواهی درباره اعتراضات اعلام کرد که با اقدامات اخیر شرکت “Uber”، لندن بیشتر به دوران قرن 19 شباهت دارد تا  کلان شهر جهانی در قرن 21.

یکی از رانندگان گفت: ” در هفته چیزی بین 70 تا 80 ساعت کار می‌کنم و پس از پرداخت هزینه‌ها، 250 پوند برایم در هفته باقی می‌ماند. اگر دولت اقدامی نکند، برای آنها گران تمام خواهد شد.”

سخنگوی “Uber” پس از دفاع از نحوه کار شرکت گفت: ” ده‌ها هزار راننده مجاز با شرکت “Uber” همکاری میکنند چرا که از آزادی و انعطاف پذیری این کار که نوعی خوداشتغالی به حساب می‌آید، لذت می‌برند.

“Uber” اعلام کرد که نظرسنجی های این شرکت نشان داده 90% رانندگان از همکاری با “Uber” لذت می‌برند و اکثریت رانندگان از درآمد خود کاملا راضی هستند، و از زمانی که با شرکت همکاری خود را آغاز کرده‌اند، قدرت ایجاد تعادل و رسیدگی به خانواده و شغلشان در آنها افزایش یافته است.

” از فرصت اقتصادی که در اختیار رانندگان قرار داده‌ایم تا هروقت و به هرجا که می‌خواهند رانندگی کنند، بسیا خوشحال و مفتخریم. پس از کرایه مصوب “Uber” در ماه سپتامبر، رانندگان از طریق این اپلیکیشن، موفق به کسب میانگین 16 پوند در ساعت شدند و 20 درصد رانندگان برای 10 ساعت کار درهفته و کمتر وارد برنامه شدند و تنها 25 درصد برای 40 ساعت در هفته  یا بیشتر، از این اپلیکیشن استفاده کردند.”

 

مرتبط : 

بازار خودروی بدون راننده: تسلا برنده است یا اوبر؟

اسنپ و TAP30 ارزان‌ترین وسیله برای رفتن به فرودگاه 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا