تکنولوژی

اعتراف مایکروسافت به شکست ویندوزفون

مایکروسافت که با عرضه سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل قصد داشت با اندروید و iOS رقابت کند، به شکست خود از این سیستم عامل ها اعتراف کرده است.

به گزارش مهر، ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در گفتگویی با نشریه وال استریت ژورنال در حاشیه برگزاری کنفرانس جهانی فناوری تصریح کرده که این شرکت به وضوح در دنیای موبایل بازنده شده است و در این زمینه ابهامی وجود ندارد.

البته آمار منتشر شده توسط موسسات تحقیقاتی هم این مساله را تایید می کند. بر اساس یافته های موسسه تحقیقاتی آی دی سی، بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۰.۷ درصدی داشته و طی این مدت ۳۴۴.۷ میلیون گوشی روانه بازارهای جهانی شده است. اما سهم سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت از این بازار تنها ۰.۴ درصد بوده است که نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵  برابر با ۰.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

کارشناسان معتقدند این سهم طی ماه های آینده باز هم کاهش می یابد و در آینده ای نه چندان دور سیستم عامل مایکروسافت برای تلفن های همراه عملا از بازار حذف خواهد شد.

آی دی سی مجموع گوشی های هوشمند مجهز به ویندوز فون که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ عرضه شده اند را ۱.۵ میلیون واحد اعلام کرده و با توجه به تمرکز مایکروسافت بر روی کاربران حرفه ای و تجاری و کاهش توجه به کاربران عادی این روند ادامه می یابد.

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت اظهار امیدواری کرده که این شرکت در حوزه های دیگری به خصوص عرضه هدست های واقعیت افزوده هولولنز و همین طور هوش مصنوعی موفق باشد. وی این فناوری ها را دارای ارزشی بی همتا دانسته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا