تکنولوژی

نظر تیم کوک درباره اسپیکرهای هوشمند و سیری

هرچند اپل رقابت در بازار هوش مصنوعی را خیلی زود شروع کرد اما با معرفی محصولاتی مثل آمازون اکو ( اسپیکر هوشمند)  حالا این شرکت پیشروی این عرصه محسوب نمی‌شود. 

اما به رغم اینکه آمازون اکو محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده اما مدیرعامل اپل تیم کوک معتقد است که این محصول آینده تکنولوژی را تشکیل نمی‌دهد چراکه به عقیده او یک اسپیکر خانگی همیشه و در هر زمان همراه شما نخواهد بود. 

به عقیده تیم کوک تلفن همچنان محصول اصلی در زمینه استفاده از دستیار هوشمند باقی می‌ماند و کاربران از این امکان روی موبایل بیشتر بهره می‌برند. 

کوک می‌گوید: « من فکر می‌کنم بیشتر مردم مایل هستند که یک دستیار هوشمند همواره در کنار آن‌ها باشد» 

با این حال مدیرعامل اپل به طور کامل محصولاتی به غیر از تلفن را که از دستیار هوشمند بهره‌ می‌برند را رد نمی‌کند و معتقد است آن‌ها بازار خوبی دارند. پیش از این شایعاتی درمورد تولید یک محصول خانگی که با دستیار هوشمند سیری کار می‌کند شنیده شده بود. 

تیم کوک همچنین معتقد است هوش مصنوعی بدون حفظ حریم خصوصی تکنولوژی موفق نخواهد بود. او می‌گوید: « این اشتباه است که شما هوش مصنوعی را در ازای از دست دادن حریم خصوصی به دست بیاورید» 

طی روزهای اخیر شاهد انتقادات زیادی از دستیار هوشمند اپل ( سیری ) بودیم . دستیاری که طی پنج سالی که از عمر آن می‌گذرد به نسبت رقبایش رشد نکرده است. 

چند هفته قبل گوگل دستیارصوتی خود را روی گوشی‌های پیکسل عرضه کرد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا