تکنولوژی

راه حل مایکروسافت برای ارتقای امنیت در IoT

هفته گذشته یک حمله اینترنتی وسیع بسیاری از وب‌سایت‌های اینترنتی مشهور مانند آمازون، نت‌فلیکس، Github و حتی اسپاتیفای را از کار انداخت. 

هکرهای ناشناسی با استفاده از نرم‌افزاری به نام Mirai یا چیزی شبیه به آن تعداد قابل توجهی از تجهیزات غیرامن متصل به اینترنت که مدلی از اینترنت چیزها (IoT) را تشکیل می‌دهند هک کرده بودند و از طریق آن‌ها به خدمات دهنده DNS سایت‌های بزرگ حمله کردند. بسیاری از ابزارهایی که در این حمله شرکت داشتند شامل دوربین‌های امنیتی و تجهیزاتی شبیه به این می‌شدند. 

هرچند طی سالهای اخیر در مورد IoT صحبت زیاد شنیده بودیم اما آنچه اتفاق افتاد دقیقا نقطه منفی این پدیده بود. بر اساس آمارهای BI تا سال 2020 بالغ بر 24 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت یا مبتنی بر IoT خواهیم داشت. در سال 2015 تعداد این دستگاه‌ها 10 میلیارد بوده است. 

 

امروزه حتی موتور هواپیماهای جت به اینترنت متصل است

مایکروسافت می‌خواهد در این میان یک گپ امنیتی بزرگ را که موجب نگرانی بسیاری شده از بین ببرد. این شرکت در کنگره جهانی IoT در بارسلونا از یک برنامه امنیتی برای مشتریان تجهیزات IoT خبر داد چیزی که مشتریان را مطمئن می‌کند دستگاه‌های متصلشان به اینترنت به یک زامبی و حمله کننده تبدیل نشده‌اند. 

 Sam George مدیر بخش IoT مایکروسافت آزور می‌گوید که تعداد قابل توجهی از مشتریان روی امن بودن سیستم‌های خود تاکید دارند و هدف ما این است که پرسش اصلی و مهم مشتریان IoT مایکروسافت را پاسخ دهیم: « چگونه مطمئن شوم همه دستگاه‌های متصل من به درستی کار می‌‌کنند؟

مایکروسافت قصد دارد تا برای شرکتهای مختلف این فضا را فراهم کند که بتوانند تمام دستگاه‌های مشتریانشان را از بابت امنیت و به روزبودن چک کنند تا در نهایت باعث جلوگیری از حملاتی مشابه هفته گذشته شود. این برنامه شامل چک کردن دستگاه‌های متصل به اینترنت مشتریان و وضعیت آنها می‌شود.

مایکروسافت معتقد است که شرکتها به جای اینکه نگران امنیت دستگاه‌هایشان باشند باید نگران کسب و کار خود باشند و به همین دلیل این شرکت به دنبال توسعه چنین پلت‌فرم امنیتی است 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا