تکنولوژی

انتشار نسخه جدید مرورگر گوگل

مرورگر 55 Beta Chrome با تغییرات اساسی و قابلیت‌های بسیاری برای کاربران و برنامه‌نویسان منتشر شد. اولین نسخه Chrome 55 Beta برای تمامی سیستم‌عامل‌ها قابل دسترسی است و همچنین قابلیت های هیجان انگیزی نیز برای کاربران اندروید به همراه آورده است.

نرم افزار Download Manager

این نسخه از کروم، نرم‌افزار دانلود منیجر اختصاصی خود را دارد که برای اولین بار ابتدا ماه گذشته در Chrome Dev و حالا در نسخه Chrome 55 Beta  حضور دارد. این نرم افزار علاوه بر ایجاد لیست فایل های دانلودی، صفحات وب را نیز دانلود می‌کند. با کلیک به روی گزینه Download در منوی بالای صفحه، می‌توانید صفحات وب را دانلود کرده و در مواقعی آفلاین مشاهده نمایید و برای دسترسی به آن صفحه، دیگر به اتصال اینترنت احتیاج نخواهید داشت.

تغییرات Media Player

Chrome 55 تغییراتی در پلیر صوتی و تصویری مرورگر HTML5 ایجاد کرده است. اول اینکه داخل صفحه ایی که اطلاعات تصویری یا صوتی دارد، گزینه دانلود مشاهده می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید ویدیو و یا فایل صوتی موجود در آن صفحه را دانلود کنید.

البته در سایت‌هایی که پلیر های خود را در صفحه اعمال کرده‌اند، و یا مثلا زمانی که فایل مورد نظر فقط یک فایل صوتی و یا تصویری نیست، این گزینه ممکن است با اشکالاتی مواجه شود. همانطوری که ممکن است حدس زده باشید، ویدیو‌های یوتیوب را نیز نمی‌توان به این شکل دانلود کرد. علاوه بر این، کاربر باید حتما ابتدا فایل مورد نظر را اجرا کند و فایل‌ها به صورت خودکار دانلود نخواهند شد.

به اشتراک گذاری داخل صفحه

این قابلیت که به آن Web Share API گفته می‌شود هنوز در دست تکمیل است و به طور کامل به عنوان یک استاندارد موجود در این مرورگر عرضه نشده است. این قابلیت به وب سایت ها این اجازه را می‌دهد تا داده های خود را با وب سایت‌های منتخب کاربر به اشتراک بگذارند. این گزینه دقیقا مثل گزینه به اشتراک گزاری اندروید عمل می‌کند با این تفاوت که داخل صفحه اینترنت قرار دارد.

قابلیت‌های مخصوص برنامه نویسان

هربار که نسخه جدیدی از کروم منتشر شده است، قابلیت‌های متفاوتی هم برای کاربران و هم برای برنامه نویسان ارائه شده است، این مسئله درمورد این نسخه نیز صدق می‌کند.

مدیریت یکپارچه داده های ورودی

امروزه وب سایت ها همانطوری داده ها را شناسایی می کنند که 10 سال پیش می‌کردند. قابلیتPointer Event  این امکان را به کاربر می‌دهد تا داده ها را راحت‌تر به صفحات انتقال دهند.

TouchEvent ApI

این گزینه در ادامه قابلیت قبلی است اما این بار صفحات اینترنت این قابلیت را دارند تا دستورات لمسی که شما به آنها می‌دهید را تغییر دهند. مثلا از پایین آمدن ناگهانی صفحه جلوگیری کنند و یا فقط اجازه زوم بدهند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا