تکنولوژی

گوگل پیکسل ضد آب نیست چون زمان کم بود

گوگل اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند جدید  Pixel  وPixel XL  قابلیت ضد آب بودن ندارند زیرا این شرکت فرصت تعبیه این تکنولوژی را نداشت.

David Pierce که قبلا در مقاله‌ایی در وبگاه خبری تکنولوژی Weird، پیکسل را نقد کرده بود، در گزارشی در همین شبکه اطلاعات بیشتری در مورد این تکنولوژی عنوان کرد.

طبق گفته های Pierce  ، زمانی که وی از گوگل پرسید چرا این محصول ضد آب تولید نشده است، با جواب ساده‌ایی روبرو شد: “وقت نکردیم!”

Pierce  اعلام کرد که فاصله بین طراحی تا تولید انبوه این دستگاه به طور بی سابقه ایی کم بوده، ظاهرا 9 ماه و یک هفته، و همین مسئله باعث شد گوگل اجرای ایده پیش فرض اصلی در مورد این محصول را اواخر سال 2015 کنار بگذارد.

البته این نکته جالب است که گوگل از ابتدا قصد داشت قابلیت ضد آب بودن را در این محصول تعبیه کند – قابلیتی که در فلگشیپ های مدرنی مانند iPone7 و Galaxy S7 دیده می‌شود- و در اینکه تولید هر محصولی که قرار است میلیونی فروش کند نیز قائدتا با ضرب العجل مشخصی به بازار عرضه می‌شود نیز شکی نیست. اما قضاوت در مورد اینکه گوگل به دلیل دستیابی به چنین مهمی در این زمان کم باید مورد تشویق قرار بگیرد و یا برای تعبیه نکردن یک قابلیت استثناعی برای چنین گوشی هوشمندی به باد انتقاد گرفته شود به عهده کاربران گذاشته می‌شود.

 

منبع : آ‌ی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا