تکنولوژی

ساعت های معمولی را هوشمند کنید

یکی از چالش هایی که محصولاتی همچون Apple Watch با آن روبرو هستند، جذب افرادی مانند طرفداران ساعت های کلاسیک است. این چالش با ورود وسیله‌ایی به نام Chronos سخت تر هم شده است. این وسیله که به تازگی وارد بازار شده است با اتصال به بدنه ساعت های آنالوگ آنها را تبدیل به ساعت های هوشمند می‌کند.

Chronos از طریق بلوتوث به اپلیکیشن خصوص روی گوشی هوشمند متصل می‌شود و بعد از اتصال، ساعت معمولی می‌تواند به عنوان شتاب سنج عمل کند، یا اطلاعات تماس‌ها، پیغام‌ها و ایمیل‌ها را نشان دهد و یا برنامه های پخش موسیقی را کنترل کند.

بیشتر فعالیت این ابزار، از طریق تشخیص حرکات و یا ویبره انجام می شود مثلا اگرانگشت خود را دوبار به بالای صفحه ساعت بزنید، پخش کننده iTunes به روی گوشی های IOS باز خواهد شد و یا اگر نتوانستید گوشی خود را پیدا کنید با چند بار ضربه به صفحه ساعت، گوشی همراه سریعا از طریق اپلیکیشن روی گوشی  زنگ خواهد خورد(حیطه عملکرد بلوتوث Chronos 15 متر است).

بیشتر هشدارها و نوتیفیکیشن‌ها از طریق فریم LED دور Chronos به اطلاع کاربر می‌رسد و علاوه بر این رنگ و دیگر تنظیمات نورهای هشدار را می‌توان به طور دلخواه تغییر داد. کرونوس 8 مدل ویبره و 7 رنگ LED دارد که می‌توان از میان آنها انتخاب کرد و جمعا 56 ترکیب را تشکیل می‌دهند.

باتری کرونوس قابل شارژ است و تا دو روز دوام می آورد(در جعبه دستگاه یک پایه شارژ از طریق USB عرضه می شود). جلد رویه آن ضد آب بوده و دارای استاندارد IP 67 است و مهم تر از همه، به لطف پد چسبی پشت دستگاه، می توان از آن به روی چندین ساعت مختلف استفاده کرد.

اما آیا این وسیله می‌تواند جای ساعت‌های هوشمند را بگیرد؟

مسلما خیر، این حقیقت است که Chronos صفحه مجزا ندارد و این وسیله به درد کسانی میخورد که طرفدار سادگی و کاربردی بودن برنامه‌ها هستند. اپلیکیشن Fitness Tracker کرونوس بسیار عالی طراحی شده اما بعد از چند روز استفاده آزمایشی، مشخص نشد که میزان دقت و صحت اطلاعات آن چقدر است. اما برای کارهای ساده تری مانند عکس گرفتن از راه دور و روشن و خاموش کردن پخش کننده موسیقی، کرونوس بی عیب عمل می کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا