تکنولوژی

پیکسل؛ پرچمدار جدید گوگل

گوگل برای اولین بار دست به ساخت موبایل زد و امشب رسما وارد این حوزه شد. پیش از این شاهد موبایل‌های گوگل با عنوان نکسوس بودیم که با همکاری شرکت‌های مختلف مثل موتورولا و یا هوآوی ساخته می‌شد اما حالا گوگل تصمیم گرفته تا سخت‌افزار موبایل‌ها را هم خودش طراحی کند و هم بسازد. با این کار حالا اپل یک رقیب خیلی جدی و بزرگ دارد. اندروید پرطرفدارترین سیستم‌عامل دنیا است که به گوگل تعلق دارد و حالا سیستم‌عامل گوگل روی سخت‌افزار گوگل سوار می‌شود. برای تایید این موضوع می‌توانید به علامت G پشت این موبایل توجه کنید.

 

گوگل پرچمداران جدید خود را با نام‌های Pixel و Pixel XL رسما معرفی کرد. به این ترتیب Pixel با صفحه نمایش 5 اینچی و Pixel XL با صفحه نمایش 5.5 اینچی روانه بازار می‌شود. به گفته گوگل اکثر مشخصات اصلی این دو پرچمدار مشابه یکدیگر است. هر دو این پرچمداران مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 821 هستند که سرعت فوق‌العاده آن با 4 گیگابایت فضای رم تکمیل می‌شود. از نظر حافظه داخلی هم این گوشی‌ها در دو مدل 32 گیگابایتی و 128 گیگابایتی خواهند بود. قیمت نسخه 32 گیگابایتی آن 649 دلار، یعنی به اندازه گلکسی اس 7 سامسونگ و یا آیفون 7 است. نسخه 128 گیگابایتی آن هم 749 دلار خواهد بود. همچنین برادر بزرگتر یعنی پیکسل ایکس ال با قیمت 769 دلار و 869 دلار فروخته می‌شود.

 

برای خرید پیکسل‌ها می‌توانید از همین حالا ثبت‌نام کنید اما باید تا بیستم اکتبر منتظر باشید تا وارد فروشگاه‌ها شوند. این دو مدل با رنگ‌های “خیلی نقره‌ای”، “کاملا مشکی” و “واقعا آبی” وارد بازار می‌شوند. البته رنگ آبی فقط برای آمریکا و کاربران ورایزون است اما دو رنگ دیگر برای تمام کاربران خواهد بود.

 

پیکسل بر خلاف آی‌فون، جک 3.5 میلی‌متری را هم دارد و علاقه‌ندان می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این دوربین پیکسل از بدنه آن بیرون نزده است و این موضوعی است که بسیاری کاربران اپل را شاکی کرده و حالا گوگل این مشکل را هم حل کرده. نکته جالب‌تر اینکه این موضوع نه‌تنها باعث ضعف دوربین نشده، بلکه در رتبه بندی DXO، پیکسل موفق شده بالاترین رتبه را در مقایسه با پرچمداران فعلی به‌دست بیاورد. دوربین هردو این گوشی‌ها 12 مگاپیکسل است که سنسور آن را سونی ساخته است. سمت چپ لنز دوربین هم یک فلاش قرار گرفته و سمت راست آن حسگر فکوس لیزری و همچنین یک میکروفون ضبط صدا برای فیلمبرداری. زمانی که دکمه گرفتن عکس را می‌زنید، پیکسل در همان لحظه 10 عکس از سوژه می‌گیرد و همه را با هم مقایسه می‌کند تا بهترین را پیدا کند. این موضوع نشان‌ دهنده سرعت شاتر این دستگاه است که می‌تواند 30 فریم در ثانیه را ثبت کند.

 

این قدرت در عکاسی باعث می‌شود شما تصاویر فراوانی را ثبت کنید و از آنجایی که این تصاویر کیفیت بسیار بالایی دارند، شما قطعا با کمبود حافظه روبه‌رو خواهید شد. اما جای نگرانی نیست، گوگل به تمام کسانی که پیکسل را می‌خرند فضای نامحدود ابری می‌دهد تا بتوانند تمام تصاویر را با همان کیفیت اصلی، بدون نگرانی در فضای ابری ذخیره کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا