تکنولوژی

هواپیمای کلینتون بهتر است یا ترامپ؟

هیلاری کلینتون هفته گذشته از هواپیمای ویژه کمپین انتخاباتیش که یک بوئینگ 737 است رونمایی کرد. هواپیمایی که با درج شعار “باهم، قوی‌تر” روی بدنه آن، اعضای ستاد انتخاباتی و تیم امنیتی و خبرنگاران همراه او را به اوهایو انتقال داد. این در حالی است که ترامپ هم پیش از این با هواپیمای بوئینگ 757 که عبارت “TRUMP” روی آن نوشته شده پروازهای مربوط به فعالیت‌های انتخاباتیش را شروع کرده بود. از آنجایی که در حال حاضر بازار مقایسه برنامه‌ها و صلاحیت این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری داغ است بد نیست ‌نگاهی هم به مقایسه هواپیماهای کمپین انتخاباتی این دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا داشته باشیم.

 

مشخصات و تاریخچه

کلینتون از بوئینگ 800-737 چهارده‌ ساله استفاده می‌کند. 737 پرفروش‌ترین جت عرضه شده برای ایرلاین‌ها بوده و از سال 1967 میلادی در خط تولید قرار گرفته است. این جت به عنوان محصولی کاملا قابل اعتماد و با بازدهی بالا، شهرتی جهانی دارد. بوئینگ تا حالا بیش از 9 هزار فروند از این هواپیما را به مشتریانش تحویل داده است. هواپیمای فعلی کلینتون، برای اولین‌بار در سال 2002 میلادی توسط ایربرلین استفاده شد اما در حال حاضر در مجموعه هواپیمای چارتر Xtra  ایرویز و ایر پارتنر قراردارد. این جت در واقع نسل جدیدی از سری 737 است که قابلیت‌های مدرن‌تری در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد. آخرین نامزد انتخاباتی که از 737 استفاده کرد، جان مک‌کین بود که در سال 2008 وارد کارزار انتخاباتی شده بود. مک‌کین از بوئینگ 400-737 استفاده می‌کرد.

 

در طرف مقابل، دونالد ترامپ از هواپیمای شخصی‌اش به عنوان جت ویژه کمپین انتخاباتی استفاده می‌کند. هواپیمایی که یک بوئینگ 200-757 است که ترامپ درسال 2011 خریداری کرده بود. این هواپیما در سال 1991 میلادی ساخته شده و اولین مالک شخصی آن، پل‌آلن میلیاردر معروف و یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت اعلام شده است. تا پیش از این، هواپیمای یادشده در اختیار استرلینگ ایرلاینز دانمارک و TAESA مکزیک بود که در حال حاضر هیچ‌کدامشان فعالیتی ندارند. مدل 757، بزرگ‌ترین بوئینگ تک‌راهروه در میان هواپیماهای مسافربری است که از سال 1981 میلادی تا 2004 میلادی در خط تولید بود. 757 از دو موتور ساخت رولزرویس بهره می‌برد و با یک باک پُر، امکان طی کردن 4100 مایل دریایی را خواهد داشت. نکته قابل توجه اینکه در صورتی که ترامپ از این هواپیما استفاده نکند، می‌توانید آن ‌را در فرودگاه خانگیش در نیویورک ببینید.

 

صندلی‌ها

جت 737 کلینتون 96 صندلی دارد که در قالب چهاربخش چیدمان شده‌اند. یک قسمت برای کلینتون و همراهان ارشد رزرو شده است. بخشی برای کارکنان و فعالان کمپین او، بخشی برای نیروهای امنیتی و قسمت آخر هم برای گزارشگران و روزنامه‌نگاران درنظر گرفته شده است.

هواپیمای ترامپ از نظر ابعاد بزرگ‌تر است اما با توجه به فضای لوکس داخل هواپیما، تنها 43 صندلی دارد. اکثر صندلی‌ها در قسمت فرست‌کلاس قرار گرفته‌اند. این هواپیما که بسیاری لقب فورس‌وان را برای آن درنظر گرفته‌اند حتی به تخت، اتاق خواب و سالن پذیرایی هم تجهیز شده است. تصویر صندلی که در بالا می‌بینید و همچنین تختی که در پایین می‌بینید متعلق به این هواپیما است.

 

امکانات

757 ترامپ تزئینات فراوانی دارد. شیرهای آب و کمربندهای (صندلی هواپیما) با روکش طلا، مکملی برای حمام با آب گرم این هواپیما هستند.

 

این در حالی است که 737 کلینتون فقط به وای‌فای مجهز است!

 

پیروز رقابت

به‌نظر می‌رسد هر شخصی که این بررسی را می‌خواند موافق برتری هواپیمای ترامپ بر رقیب قدرتمندش است. دونالد ترامپ با اختلافی مشخص مالک هواپیمای بهتری نسبت به هیلاری کلینتون است.

مطالب مرتبط:

مهمترین نکات مناظره کلینتون و ترامپ

فروش 200 دلاری وای‌فای در مناظره کلینتون و ترامپ

 

Air Force One بهتر از هر دو

با همه اینها یک هواپیمای بوئینگ 747 هم هست که ایرفورس‌وان نام دارد و برای جابه جایی رییس جمهور آمریکا به کار می‌رود. این هواپیما که از هر دو مدل 737 و 757 بزرگ‌تر است و از سیستم امنیتی مدرن، امکان سوختگیری در حین پرواز و حتی بخش پزشکی که امکان استفاده از آن به عنوان اتاق عمل وجود دارد(در کنار پزشک دائمی) بهره می‌برد. این هواپیما به‌طور ویژه برای جابه‌جایی رئیس‌جمهور آمریکا درنظر گرفته شده و در حال حاضر در رویای کلینتون و ترامپ پرواز می‌کند. هواپیمایی که فعلا مسئول جا‌به‌جایی باراک اوباما است، به‌زودی یکی از این دو نامزد را جابه‌جا خواهد کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا