تکنولوژی

نوت 7 امن هم آتش گرفت

اگر به‌خاطر داشته باشد حدود یک ماه پیش خبری با عنوان “آتش‌گرفتن باتری مانع رونمایی از نوت7 در چین نشد” منتشر شد. با اینکه همه می‌دانستند باتری نوت 7 مشکل جدی دارد و آتش می‌گیرد، اما سامسونگ به چینی‌ها قول داد که موبایل‌هایی که در چین عرضه می‌شود کاملا امن است و مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. اوضاع به این خوبی‌ها که سامسونگ می‌گوید هم نیست. هو رنجی جوان 25 ساله چینی است که می‌گوید نوت 7 او زمانی که درحال شارژ شدن بوده است آتش می‌گیرد و مک‌بوک پرو او را هم خراب می‌کند.

رنجی تصمیم می‌گیرد تا این اتفاق را رسانه‌ای کند و به خبرگذاری‌ها اطلاع می‌دهد. او حتی از دود کردن موبایلش فیلم هم گرفته است. این فیلم را می‌توانید در ادامه ببینید اما نکته بسیار عجیب مربع مشکی رنگ سامسونگ روی جعبه گوشی است. برای اطلاع شما باید بگوییم این علامت به معنی امن بودن این دستگاه است. یعنی سامسونگ مطمئن است که این دستگاه امن است و هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

جالب اینکه ما در آی‌تی‌ایران این شماره سریال را در سایت سامسونگ پیگیری کردیم و این گوشی در لیست موبایل‌های ناامن نیست!

سامسونگ همچنین اعلام کرده است که در آمریکا بیش از 60 درصد موبایل‌های فراخوان شده تعویض شده‌اند و در کره‌جنوبی و سنگاپور بیش از 80 درصد. اما این فراخوان‌ها شامل چین نمی‌شود چون سامسونگ زمان رونمایی اعلام کرد که مشکل حل شده است و موبایل‌هایی که در بازار چین عرضه می‌شود هیچ مشکلی ندارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا