دیجی‌کالا

سرویس معامله امن پیندو، امن‌ترین روش برای خرید و فروش آنلاین کالا

با سرویس «معامله امن» پیندو آشنا شوید.

خرید هر کالایی معمولا ریسک‌های مخصوص به خود را دارد که به فراخور نوع و ارزش مادی کالا میزان آن کم یا زیاد می‌شود. در خریدهای حضوری معمولا کالاهای برقی و دیجیتال بیشتر از هر محصول دیگری نیاز به بررسی و بازدید دقیق خریدار دارد و برای همین معاملات مربوط به این کالاها با احتیاط بیشتری صورت می‌گیرد.

این ریسک‌ها در خریدهای غیرحضوری یا آنلاین بیشتر هم می‌شود. جایی که دیگر خریدار امکان وارسی کالا را ندارد و باید به عکس‌هایی که فروشنده از محصول گذاشته، اکتفا کند. همچنین ریسک ارسال نشدن کالا با وجود پرداخت کامل مبلغ خرید را هم باید به خطرات این نوع از خریدها اضافه کرد. مجموع این ریسک‌ها باعث شده تا بعضی از افراد به خصوص آنهایی که در دوران میانسالی خود قرار دارند با اکراه و بدبینی زیادی به خریدهای آنلاین نگاه کنند.

اما واقعیت این است که مزیت‌ها و سهولت خریدهای آنلاین آنقدر فراوان و جذاب است که بسیاری از افراد حتی با وجود ریسک‌های کم یا زیاد هم این خریدها را انجام می‌دهند. در این میان فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های مارکت پِلیس (Marketplace) برای اینکه چالش‌های خرید غیرحضوری را کمتر کنند راهکارهایی را طراحی کرده‌اند. مثلا در پلتفرم پیندو، خریدار و فروشنده از طریق راهکاری با نام «معامله امن» مبلغ کالا را رد و بدل می‌کنند. این شیوه به خریدار کمک می‌کند تا کالای مورد علاقه‌اش را با خیال راحت‌تری خرید کند و در صورت عدم تطابق کالا آن را بدون متحمل شدن ضرر یا هزینه‌ خاصی به فروشنده پس دهد.

معاملات خرید و فروش کالا در پیندو معمولا به دو روش حضوری و غیرحضوری صورت می‌گیرد. در روش حضوری، خریدار پس از هماهنگی با فروشنده به نشانی ثبت شده در آگهی مراجعه کرده و بعد از بررسی کیفیت و سلامت کالا، مبلغ را پرداخت می‌کند.

در روش غیرحضوری اما خریدار پس از مشاهده تصاویر کالا و در صورت لزوم، پرسش و پاسخ متنی در بخش چت پیندو، کالا را خریداری می‌کند. از این جا به بعد است که سرویس «معامله امن» پیندو برای افزایش اطمینان هر دو سمت معامله، وارد ماجرا می‌شود.

معامله امن با حساب امانی

امن‌ترین روشی که برای معامله اینترنتی وجود دارد استفاده از حساب امانی است. حساب امانی یا Escrow Account یک حساب شخص ثالث است که در طول معامله مبلغ خرید را در خود نگهداری می‌کند.

در پلتفرم پیندو، خریدار پس از ثبت سفارش مبلغ کالا را پرداخت می‌کند اما این مبلغ در یک حساب مجازی زیر نظر بانک مرکزی، محفوظ می‌ماند. پس از اینکه کالا به دست خریدار رسید و سلامت آن را تایید کرد، مبلغ به حساب فروشنده واریز خواهد شد. به این شکل هم خیال فروشنده از بابت دریافت هزینه کالا راحت است و هم خرید بابت دریافت کالای سالم و اصلی نگرانی ندارد.

حساب امانی به عنوان امن‌ترین روش معامله آنلاین، کاربر را از هر روش دیگری برای معامله و پرداخت و دریافت هزینه بی‌نیاز می‌کند. با اینکه معامله امن پیندو، امن‌ترین روش معامله است اما ممکن است برخی کاربران مایل به استفاده از آن نباشند.

این دسته از خریداران می‌توانند برای انجام معامله امن غیر حضوری از روش پرداخت کرایه در مقصد استفاده کنند. به این شکل که مامور ارسال، ابتدا کالا را به خریدار تحویل می‌دهد و پس از آن که خریدار از صحت و سلامت کالا اطمینان حاصل کرد مبلغ آن را پرداخت می‌کند. این افراد در صورت رضایت فروشنده می‌توانند از شیوه‌ چک و سفته، چک رمزدار و کارت به کارت برای پرداخت‌ هزینه استفاده کنند.

پیندو به عنوان پلتفرم آنلاین خرید و فروش بی‌واسطه کالا‌های نو و خدمات؛ تلاش می‌کند تا امن‌ترین روش‌ها را برای انجام معاملات کاربران خود به آنها ارائه دهد. در حال حاضر بیش از 27 هزار صفحه فروشگاهی در پیندو دایر است که در آن هر کسب‌وکاری کالای  مورد نظر خود را به فروش می‌رساند. عمده این فروشگاه‌ها شامل: کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، کسب‌وکارهای روستایی و فروشندگان کالاهای بومی ‌محلی، کسب‌وکارهای خانگی و همین طور کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی یا فضای مجازی می‌شوند. ایجاد صفحه فروشگاهی در پیندو برای کسب‌وکارها رایگان است و جالب است بدانید که هیچ هزینه‌ای بابت درج کالا، کمیسیون فروش و مالیات از فروشندگان گرفته نمی‌شود. پیندو یک پلتفرم قدرت گرفته از مجموعه دیجی‌کالاست و به همین دلیل کسب‌وکارهایی که در پیندو صفحه فروشگاهی دارند، در صورت تمایل می‌توانند کالاهای خود را در کنار محصولات مشابه در دیجی‌کالا به نمایش گذارند. همچنین خریداران کالا هم، زمانی که کالایی را در وبسایت یا اپلیکیشن پیندو مشاهده می‌کنند به راحتی می‌توانند به کالای مشابه آن در دیجی‌کالا دسترسی داشته باشند و علاوه بر مطالعه نقد‌ها و بررسی‌های محصول به مقایسه قیمت آن بپردازند.

برای مشاهده کالاهای پیندو می‌توانید به وبسایت پیندو به نشانی www.pindo.ir مراجعه و یا اپلیکیشن پیندو را از اَپ‌استورهای معتبر دریافت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا