تکنولوژی

سامسونگ: گذشته تکرار نمی‌شود

همه میدانیم چه اتفاقی برای باتری‌های آتشین سامسونگ رخ داد. آیا این اتفاق دوباره تکرار می‌شود؟ سامسونگ گفته که پروسه 8 مرحله‌ای جدیدی را برای تست باتری‌های لیتیوم یونی این شرکت اجرا می‌کند و هیئتی مشورتی متشکل از فرهیختگان دانشگاه‌های Berkeley، Cambridge و Stanford را برای نظارت بر آن تشکیل خواهد داد. البته این تمهیدات برای باتری‌های لیتیوم یونی تمام محصولات سامسونگ اجرا خواهد شد و تنها منحصر به فبلت‌های نوت یا پرچمدار آینده این شرکت یعنی گلکسی S8 نخواهد بود.

آیا تست‌های 8 مرحله‌ای سامسونگ می‌تواند از تکرار چنین فاجعه‌ای جلوگیری کند؟

پروسه 8 مرحله‌ای بررسی ایمنی باتری‌های سامسونگ شامل: تست دوام، بازرسی بصری، تست اشعه ایکس، تست شارژ و تخلیه شارژ، آزمایشات کلی ترکیبات آلی فرار(TVOC)، تست‌های تحت فشار و تست‌های ولتاژ با مدار باز می‌شود.

اکثر این مراحل از جمله سه مرحله اول و همچنین تست‌های ولتاژ قبلا در دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز اجرا شده‌اند، اما سامسونگ گفته که آزمایشات مجهزتر و با تکرار بیشتری انجام می‌گیرد. برای مثال، سامسونگ اعلام کرده که سطح استانداردهای داخلی خود را در فاز بازرسی بصری افزایش داده است.

آزمایشات شارژ و تخلیه شارژ، تست TVOC و تست تحت فشار همگی مراحل جدیدی از مجموعه آزمایشات به حساب می‌آیند. تست‌های شارژ و تخلیه شارژ که به معنی آزمایش گوشی در هنگام شارژ و هنگام خالی کردن شارژ است، جزء مراحل آنالیز پس از تولید بود که قبلا توسط سامسونگ و شرکت‌هایی که سامسونگ به آنها جهت معاینه گوشی‌های معیوب پول پرداخت می‌کرد، انجام می‌شد.

در اوایل آگوست 2016، سامسونگ ابتدا گلکسی نوت 7 را به عنوان فبلت پرچمدارش اعلام کرد و چند هفته بعد شروع به توزیع و فروش آن در سراسر دنیا کرد. بررسی‌های اولیه از این گوشی بسیار مثبت و امیدوار کننده بودند. اما ناگهان گزارش‌ها حاکی از نقص در باتری با این عنوان که بعضی از بخش‌های گوشی گرمای بیش از حد تولید کرده و دچار آتش سوزی شده‌اند، شروع به انتشار کردند. سامسونگ ابتدا فروش نوت 7 را به حالت تعلیق درآورد سپس شروع به تعویض دستگاه‌های معیوب با دستگاه‌های جدید کرد و پس از اینکه بعضی از دستگاه‌های جایگزین شده نیز دچار حریق شدند، در تاریخ 10 اکتبر، اطلاعیه جمع‌آوری سراسری فبلت‌های نوت 7 را منتشر کرد.

کنفرانس خبری امروز سامسونگ شامل اخباری بود که رسانه‌ها مدت‌ها به دنبال شنیدن آن بودند و سطح شفافیت در اطلاعاتی که شرکت امروز ارائه داد، در حدی بود که قبلا از سامسونگ ندیده‌ بودیم. با این حال تلاش‌های سامسونگ برای جلب مجدد اعتماد مشتریان بسیار دشوار خواهد بود. پرچمدار جدید نسل گلکسی S که بهار امسال خواهد آمد، از زمانی که سامسونگ به بزرگترین شرکت تولید کننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شده است، این موضوع می‌تواند بزرگترین و جدی‌ترین آزمون در پیش‌ روی این شرکت باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا