تکنولوژی

بررسی بازی فیفا 2017

بازی‌های ویدئویی که به طور سریالی و هرساله به بازار عرضه می‌شوند، از فاکتورهای جدیدی برای جلب نظر علاقمندان استفاده می‌کنند. در حالی که PES 2017 تمرکز خود را روی بهبود هوش مصنوعی گذاشته تا محیط واقع‌گرایانه‌تری را در فوتبال حرفه‌ای با حال و هوای فانتزی ببینیم. تمرکز سازندگان فیفا 17 روی بهبود قابلیت‌های گرافیکی بوده است. توسعه‌دهندگان فیفا 17 از موتور گرافیکی فراست‌بایت استفاده کرده‌اند تا المان‌های محیط بازی، واقعی‌تر و طبیعی‌تر باشند. علاوه بر این، حالت جدیدی به نام “The Journey” به نسخه جدید بازی فیفا اضافه شده تا این عنوان، در ارائه قابلیت‌های جدید از رقیب دیرینه‌اش یعنی PES عقب نیفتد.

از نقطه‌نظر گرافیکی، مطمئن باشید تفاوت‌های فیفا 17 با نسخه‌های قبلی این بازی بسیار چشمگیر است. رنگ‌ها کاملا طبیعی، افکت‌های آب و هوایی کاملا زنده و جزئیات چهره بازیکنان هم به واقعیت نزدیک شده است. این‌بار تماشاچیان و استادیوم بازی هم با جزئیات کامل شبیه‌سازی شده‌اند تا حال و هوای جدیدی در بازی ایجاد شود. به عنوان مثال لرزش دوربین وقتی توپ به تور دروازه برخورد می‌کند و یا حتی خوشحالی تماشاچیان بعد از به ثمر رسیدن گل، محیط بازی را جذاب‌تر کرده است. زاویه فیلم‌برداری در هر دو حالت The Journey و Career وقتی تمرکز شما روی بازیکن خاصی است، منحصر به فرد است. به عنوان مثال، وقتی با حمل توپ به زمین حریف به فکر ضد حمله هستید، بزرگنمایی دوربین و تعویض زاویه، حس و حال هیجانی به جریان بازی می‌دهد.

در فیفا 17 یک بار دیگر شاهد اضافه شدن حالت‌های تمرینی هستیم. با وجود این، امکان مدیریت میزان سختی و آسانی حاکم بر این نوع تمرین‌ها وجود دارد. در نهایت بد نیست نگاهی هم به یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های اضافه شده به فیفا 17 داشته باشیم. مُدThe Journey، حالت داستانی ویژه‌ای است که شما نقش بازیکنی به نام الکس هانتر را از زمان بازی او در زمین‌های خاکی و دوران کودکی‌اش برعهده می‌گیرید. در ادامه راه الکس به آکادمی فوتبال می‌رود و قراردادی هم با تیم‌های مطرح می‌بندد تا به سطح اول فوتبال انگلیس بیاید. صحنه‌های جانبی و مکالمه‌هایی که پاسخ آن‌ها به‌طور گزینشی در اختیارتان قرار می‌گیرند روی نحوه برخورد هم‌تیمی‌ها و حتی تماشاچیان با شما تاثیرگذار خواهند بود. به این ترتیب، تجربه‌ای متفاوت از آنچه در قالب بازی‌های شبیه‌سازی فوتبال دیده بودید، پیش روی شما خواهد بود. در این بازی می‌توانید مدیریت کامل تیم هانتر و یا فقط کنترل خود الکس را برعهده بگیرید. در جریان بازی‌ها، الکس با نمادی که بالای سرش قرار می‌گیرد از سایر بازیکنان متمایز می‌شود. فیفا 17 با اضافه کردن این مد جدید سبک و سیاق جالبی به بازی‌های شبیه‌سازی فوتبال بخشیده است. فیفا همچنین با این روش تا حد زیادی از سنت قدیمی یعنی کپی‌برداری گیم‌پلی از نسخه‌های قبلی فاصله گرفته است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. بازتاب: sushi in Boston
  2. بازتاب: Bangla Stadium
  3. بازتاب: 웹툰 사이트
  4. بازتاب: kodealam

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا