تکنولوژی

برای باز شدن صفحات وب زمان تعیین کنید

جدیدترین نسخه آزمایشی ویندوز در Insider Preview علاوه بر برطرف کردن مشکلات قبلی مدیریت بهتر صفحات در مرورگر اج را به همراه داشته است. قابلیت Snooze این امکان را به کاربر می‌دهد تا با استفاده از کورتانا، یادآورهایی را برای بازکردن صفحه‌های از پیش مشخص شده مرورگر اج در زمان دلخواه تنظیم کند.

مایکروسافت معتقد است کاربران علاقه زیادی به بازنگه‌داشتن صفحات مرورگر برای مراجعه بعدی به آن دارند. به عنوان مثال موردی را درنظر بگیرید که با توجه به مشغله کاری وقت نکنید ثبت‌نام در یک وب‌سایت را کامل کنید و یا حتی خواندن یک مطلب بلند را تمام کنید. در این موارد ترجیح می‌دهید صفحه یادشده را باز نگه دارید تا بعدا به سراغ آن بیایید. با وجود این ممکن است با گذشت زمان و یا باز شدن صفحات جدید بازبودن سربرگ قبلی را از یاد ببرید. در اینجا قابلیت Snooze در مقایسه با باز نگه داشتن سربرگ‌ها و یا حتی جستجو برای پیدا کردن آدرس اینترنتی در تاریخچه مرورگر بسیار کاربردی‌تر عمل می‌کند.

 به محض اینکه قابلیت یادآوری فعال شود، هشداری در مقابل شما و در قسمت Action Center ویندوز مشاهده می‌کنید. با این تفاسیر نیازی به باز نگه‌داشتن سربرگ‌های مرورگر نخواهد بود و کلیک کردن روی reminder به‌طور خودکار صفحه ذخیره‌شده از قبل را بارگذاری می‌کند. علاوه بر قابلیت Snooze، در نسخه جدید ویندوز شاهد عرضه افزونه‌های جدید برای اج خواهیم بود. از جمله جالب‌ترین این افزونه‌ها، کارت خرید (Shopping Cart) است که با استفاده از آن می‌توانید هشدارهایی را برای آگاهی از قیمت محصولات دلخواه فعال کنید. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا