تکنولوژی

سیستم مراقبت رانندگی کادیلاک چطور کار می‌‌کند؟

سیستم جدید Super Cruise کادیلاک با رهگیری حرکت چشم‌های راننده اطمینان حاصل می‌کند که همزمان با فعال بودن سیستم نیمه‌خودران، او هم روی فعالیت‌های این سیستم نظارت کامل دارد. 

به گزارش دیجیتال ترندز، شرکت‌های خودروساز در کنار فعالیت روی توسعه تکنولوژی‌های خودران، به دنبال پیاده‌سازی راهکارهایی هستند که در قالب آن راننده نظارت کاملی روی فعالیت‌های خودرو دارد. در همین راستا، سیستم جدید سوپر کروز که برای اولین‌بار در کادیلاک CT6 مدل 2017 به‌کار گرفته شده، در صورتی که تشخیص دهد شما توجه کافی به عملکرد خودرو ندارید هشدارهای تصویری و صوتی را پیش روی شما قرار می‌دهد. در صورتی که سیستم تشخیص دهد شما همچنان توجهی به هشدارها ندارید، ارتباط اینترکام از طریق سیستم اطلاعاتی OnStar با شما برقرار خواهد شد. در نهایت امر، اگر شما به این ارتباط هم پاسخ ندهید، خودرو به ‌طور خودکار به کنار جاده رفته و متوقف می‌شود. 

سیستم سوپر کروز تنها در بزرگراه‌ها و البته با در اختیار داشتن اطلاعات و جزئیات کامل نقشه راه‌ قابل استفاده خواهد بود. دلیل این امر، نیاز خودرو به داشتن اطلاعات کافی از مسیر، در زمانی است که قصد نگه‌داشتن در کنار جاده را دارد. علاوه بر این، سوپر کروز دقیقا مشابه با روندی که در اکثر خودروها مشاهده می‌کنیم، قرارداشتن دستان شما روی فرمان را هم بررسی می‌کند. با وجود این، Mark Reuss مسئول توسعه جهانی محصولات جنرال موتورز معتقد است فریب سیستم تشخیص قرارداشتن دست روی فرمان آسان بوده و از همین رو راهکارهای مکمل توسط کادیلاک استفاده شده است. 

شاید این امر در نگاه اول برای مشتریان و خریداران خودروهای نیمه‌خودران جالب نباشد. با وجود این، این حقیقت که منشا بیش از 90 درصد از تصادفات جاده‌ای خطای انسانی است، سخت‌گیری شرکت‌های خودروساز و رگولاتوری‌ها را توجیه خواهد کرد. از همین رو به‌نظر می‌رسد تا زمانی که سیستم‌های خودران با قابلیت کامل توسعه پیداکنند تمرکز شرکت‌ها روی مدیریت توجه راننده به عملکرد خودرو و البته نمایش هشدار به او در این زمینه خواهد بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا