تکنولوژی

اضافه شدن قابلیت کاهش رنگ آبی به ویندوز 10

شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را برای کاهش نور مضر آبی‌رنگ صفحه‌نمایش، در به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 که به‌طور آزمایشی عرضه شده ادغام کرده است. 

به گزارش وب‌سایت Theverge، بیلد جدید ویندوز 10 دو روز پیش به‌طور آزمایشی در اختیار کاربران حاضر در طرح بررسی نسخه‌های آزمایشی آپدیت ویندوز قرار گرفته است. اگرچه مایکروسافت توضیحاتی در خصوص قابلیت‌های جدید موجود در این به‌روزرسانی منتشر نکرده اما یکی از کاربران توییتر اعلام کرده تنظیماتی به نام BlueLightReduction را در این به‌روزرسانی جدید (با عنوان رداستون 2) مشاهده کرده است. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، فعال‌سازی این قابلیت از طریق Action Center سیستم‌عامل ویندوز 10 انجام می‌شود. 

تا اینجای کار، نرم‌افزار F.lux محبوب‌ترین گزینه کاربران ویندوزی برای کاهش نور آبی‌رنگ در هنگام استفاده از رایانه‌های ویندوزی در بعداز‌ظهرها بوده است. با این وجود، قابلیت جدید می‌تواند کاهش نور آبی را برای طیف وسیع‌تری از کاربران ویندوز 10 امکان‌پذیر سازد. اپل هم پیش از این قابلیت مشابهی را برای کاربران سیستم‌عامل iOS عرضه کرده‌ بود اما هنوز هیچ قابلیت مشابهی برای سیستم‌عامل مک عرضه نشده است.

اگرچه مایکروسافت مراحل آزمایش این قابلیت جدید را پشت‌سر می‌گذارد اما هیچ تضمینی نیست که کاهش نور آبی،‌ در به‌روزرسانی سال آینده این شرکت در دسترس کاربران قرار گیرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا