تکنولوژی

برنامه اوبر برای بازنشستگی رانندگان

با اجرایی شدن طرح جدید شرکت اوبر رانندگان این شرکت از حالا می‌توانند سپرده‌ای را برای دوران بازنشستگی خودشان پس‌انداز کنند. به گزارش وب‌سایت Techcrunch مسئولان اوبر روز گذشته اعلام کردند رانندگان این شرکت در چند شهر مختلف آمریکا این امکان را خواهند داشت تا از خدمات سرویس سرمایه‌گذاری Betterment استفاده کنند. به دنبال نهایی شدن قرارداد اوبر و بترمنت در ابتدا رانندگان اوبر در سیاتل، بوستون، شیکاگو و نیوجرسی از طرح سپرده سرمایه‌گذاری بازنشستگی استفاده خواهند کرد و در نهایت این برنامه به‌صورت سراسری اجرا می‌شود. با این تفاسیر رانندگان اوبر این امکان را خواهند داشت تا به‌طور مستقیم و با استفاده از نرم‌افزار این شرکت برای استفاده از خدمات بترمنت ثبت‌نام کنند.

خبر راه‌اندازی این سرویس در حالی منتشر شده که بحث‌های قانونی زیادی بر سر این مسئله به‌راه افتاده بود که آیا رانندگان اوبر به عنوان کارکنان این شرکت مشغول به کار هستند و یا پیمانکاران مستقل به حساب می‌آیند؟ سخنگوی اوبر اعلام کرده طرح پس‌انداز بازنشستگی بر اساس بازخورد فعالیت هر راننده به‌طور مستقل تنظیم خواهد شد.

افتتاح حساب در بترمنت برای سال اول سرویس‌دهی رایگان بوده اما پس از آن هر راننده باید 0.25 درصد از موجودی حساب خود را به این شرکت بپردازد. به عنوان مثال، اگر راننده‌ای 5000 دلار پس‌انداز کرده باشد، باید 12.5 دلار به بترمنت بپردازد. به این صورت، هر زمانی که راننده تصمیم به ترک شرکت اوبر بگیرد، می‌تواند مبلغ موجود در حساب را برای خود بردارد.

اوبر اعلام کرده این برنامه از آنجایی اهمیت دارد که 600 هزار راننده آمریکایی این شرکت را به پس‌انداز بیشتر برای دوران بازنشستگی تشویق خواهد کرد. Rachel Holt مدیر منطقه‌ای اوبر در پستی که در وبلاگ این شرکت منتشر شده اعلام کرده چیزی در حدود یک سوم از آمریکایی‌ها، پس‌انداز و یا حقوق بازنشستگی ندارند.

سخنگوی بترمنت، دلیل برتری این شرکت بر رقبا در تلاش برای عقد قرارداد با اوبر را بهره‌مندی بترمنت از پلتفرم قدرتمند ویژه دستگاه‌های الکترونیی همراه، ارائه مشاوره‌های مالی و البته هزینه‌های کم سرویس‌دهی عنوان کرده است. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا