تکنولوژی

مدیرعامل جدید گوگل‌ونچرز کیست؟

روز جمعه آخرین روز فعالیت بیل ماریس در سمت مدیرعامل بازوی سرمایه‌گذاری شرکت گوگل یعنی گوگل ونچرز (GV) بود. پس از این، David Krane جایگزین او شده و سکان هدایت گوگل ونچرز  را که از سال 2009 میلادی به انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشغول بوده است عهده‌دار خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت Recode، شناخت عموم از David Krane مدیرعامل جدید گوگل ونچرز بسیار محدود است. با این وجود، Krane چهره‌ای سرشناس در میان فعالان سیلیکون‌ولی و به ویژه کارکنان و مدیران شرکت گوگل به حساب می‌آید.

کارآفرینان مطرح و همکاران مدیرعامل جدید گوگل ونچرز، از او به عنوان فردی دارای هوش و روابط سیاسی سطح بالا یاد می‌کنند. این امر یکی از دلایلی است که انتخاب او به عنوان مسئول مذاکره برای سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری از سوی شرکت آلفابت را نیز توجیه می‌کند.

بر خلاف ماریس که به سرمایه‌گذاری در بخش پزشکی و بیوتکنولوژی و حتی حضور روی جلد مجلات با شعار “برنامه‌ریزی گوگل برای زندگی بی‌پایان شما” علاقمند بود، Krane بیشتر از استارت‌آپ‌هایی با تمرکز روی خدمات ویژه مصرف‌کنندگان پشتیبانی می‌کند.

Balaji Prabhakar موسس استارت‌‌آپ Urban Engines که در حوزه حمل و نقل فعالیت دارد و البته دریافت سرمایه از سوی گوگل ونچرز را نیز در کارنامه خود دارد از Krane به عنوان فردی مشتاق، با انرژی زیاد و با جرات فراوان یاد می‌کند.

Brian Sharples مدیرعامل HomeAway نیز معتقد است Krane توانایی‌هایی برای ایجاد طوفان‌های عظیم در حوزه سرمایه‌گذاری دارد. او معتقد است هنگامی که Krane به ایده، شخص و یا فرصتی اعتقاد داشته باشد شور و شوق فراوانی برای به موفقیت رساندن آن خرج خواهد کرد. Krane همکاری ویژه‌ای هم با شرکت Nest داشته است. پس از مدت‌ها پشتیبانی دیوید از نست، این شرکت توسط گوگل خریداری شد.

بسیاری معتقدند او زمینه‌ساز اصلی شکل‌گیری ملاقات میان مقامات گوگل ونچرز و شرکت اوبر بوده است. علاوه بر این، به گفته Sharples، مدیرعامل جدید گوگل ونچرز نقش اساسی هم در به‌خدمت گرفتن مدیرعامل فعلی یوتیوب یعنی Susan Wojcicki داشته است.

Krane یکی از عوامل ایجاد ارتباط و البته گردآوری تیم جستجوی گوگل بوده و در حال حاضر ارتباط نزدیکی هم با شرکت Airtime دارد. Airtime نرم‌افزار گفتگوی ویدئویی ویژه‌ای را در قالب همکاری با مدیر اجرایی سابق فیس‌بوک یعنی Sean Parker به بازار عرضه کرده است. Daniel Klaus ریاست ایرتایم در خصوص همکاری با Krane  می‌گوید: “ما انتظار داریم تا ایده‌های زیادی که توسط دیوید ارائه شده و در حال حاضر در مرحله توسعه قرار دارند در نرم‌افزار ارائه شده توسط ما به‌کار بسته شود”. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا