تکنولوژی

طرفداران اپل تمایلی به خرید آی‌فون 7 ندارند

بر اساس نظرسنجی آنلاین انجام شده توسط وب‌سایت Quartz، از 525 کاربر آیفون که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند تنها 9.3 درصد آنها حاضر هستند آی‌فون 7 را بی چون و چرا بخرند و بقیه اعلام کردند اگر محصول جدید اپل تکنولوژی قابل توجهی نداشته باشد آن را نمی‌خرند.

مطلب مرتبط: دکمه Home در آی‌فون7 تغییر می‌کند؟

به گزارش وب‌سایت Fortune، این در حالی است که تصاویر غیر رسمی منتشر شده از این محصول، از بروزرسانی و تغییرات جزئی در آی‌فون جدید اپل خبر می‌دهند. تمایل نداشتن کاربران به خرید گوشی‌های هوشمند جدید اپل و محدود شدن حجم نوآوری‌های عرضه شده در پرچمدار این شرکت، خبر بدی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. این در حالی است که اپل همین حالا هم با چالش کاهش میزان فروش آی‌فون‌ دست و پنجه نرم می‌کند. از سوی دیگر، در صورتی که شایعات مطرح شده در خصوص حذف ورودی هدفون از آی‌فون صحیح باشد، مطمئنا این تغییر نیز با عکس‌العمل منفی برخی از مشتریان روبرو خواهد شد. تغییری که کاربران را به خرید تجهیزات جانبی جدید و یا حداقل، تهیه تبدیل‌های ویژه برای استفاده از هدفون‌های قدیمی مجبور خواهد کرد. تحلیلگران احتمال می‌دهند اپل رونمایی از آی‌فون با طراحی متفاوت خود را به سال آینده یعنی همزمان با دهمین سالگرد عرضه این محصول موکول کند اما برخی معتقدند بازه زمانی رونمایی از آیفون‌های مجهز به طراحی جدید مهندسان این شرکت به سه سال افزایش خواهد یافت.

مطلب مرتبط: آی‌فون جدید 26 شهریور رونمایی می‌شود

در نظرسنجی وب‌سایت Quartz، 70 درصد از مالکان آی‌فون از علاقه زیادی به بروزرسانی گوشی‌ هوشمند خود و خرید آی‌فون جدید را ندارند. این امر باعث شده تا کاربران اپل تقریبا هر سه سال گوشی خود را بروز کنند. این نظرسنجی در شرایطی انجام شده که عرضه آی‌فون‌ با ظاهری متفاوت و تغییرات گسترده با فاصله زمانی بیشتری صورت پذیرد و این عاملی است که در نهایت باعث کاهش درآمد کلی اپل خواهد شد.

درنظر داشته باشید که آمار منتشر شده از سوی Quartz، نتایج نظرسنجی از 525 کاربر آیفون است و در مقایسه با نظرسنجی که در ماه جاری توسط وب‌سایت Fortune از 1000 نفر انجام شده بود محدودتر است. در نظرسنجی یادشده نیمی از شرکت‌کنندگان از تصمیم خود برای خرید آیفون 7 خبر داده بودند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا