تکنولوژی

۸ مدل آیفونی که امروز می‌توانید بخرید

اگر بخواهید همین الان یک آیفون نو بخرید هشت گزینه در اختیار دارید. از جدیدترین نسخه آیفون یعنی آیفون ۱۰ گرفته تا آیفون SE طیف متنوعی از گوشیهای اپل در اختیار شماست که می توانید بنابر بودجه خود یکی از آنها را اتنخاب کنید. در اینجا ما هر هشت نسخه آیفون موجود در بازار را بررسی جدیدی کرده‌ایم و تفاوت‌ها و شباهت‌هایشان را کنار هم گذاشته ایم تا انتخاب آن را راحت‌تر کنیم. 

۸ – آیفون ۶ اس پلاس 

یکی از قدیمی ترین آیفون‌هایی که امروزه شما می توانید آن را خریداری کنید و البته یکی از بدترین انتخاب‌ها. 

آیفون ۶ اس پلاس با صفحه نمایش بزرگ ۵.۵ اینچی مشابه آیفون ۷ پلاس و آیفون ۸ پلاس است با این تفاوت که چند امکان مهم اپل که در گوشی های بعدی به کار رفته را ندارد و یکی از مهمترین آنها دوربین دوگانه است بنابراین امکان عکاسی با مود پرتره ( که ویژگی جذاب دوربین‌‌ برخی گوشی‌های خوب امروزه است ) را ندارید. 

آیفون ۶ اس پلاس از همه جهت به جز اندازه صفحه نمایش شبیه آیفون ۶ اس است و همین ۱۰۰ دلار آن را گران‌تر کرده که با همین میزان هزینه شما می‌توانید گوشی قدرتمندتر آیفون ۷ را بخرید. 

در حال حاضر دو دلیل برای خرید آیفون ۶ اس پلاس می‌تواندوجود داشته باشد: اول اینکه به شدت به جک هدفون ( که در آیفون‌های بعدی حذف شده )‌ نیاز داشته باشید و دوم ایننکه بودجه شما ۶۰۰ دلار یا کمتر از آن باشد. 

قیمت : ۶۰۰ دلار 

۷- آیفون ۶ اس 

آیفون ۶ اس وآیفون ۶ اس پلاس تقریبا سه ساله‌اند و به دلیل همین سالمندی دلایل معدودی برای خرید آنها وجود دارد.

بر خلاف ایفون ۶ اس پلاس  در این نسخه شاهد اندازه معقول‌تر( حداقل از نظر بسیاری از افراد) هستیم. یکی ازمهمترین دلایل خرید این آیفون قیمت آن است که تقریبا کمتر از نصف آیفون ۱۰ است. دلیل دیگر اینکه این آخرین آیفونی است که جک هدفون استاندارد را دارد و این ممکن است برای بعضی بسیار مهم باشد. پردازنده نه چندان قوی،‌ دوربین با قابلیت اما نه خیلی خوب و مقاوم نبودن دربرابر آب از جمله ضعف‌های دیگر این گوشی به شمار می آیند. 

قیمت : شروع از ۴۵۰ دلار

۶- آیفون ۸ پلاس

آیفون هشت یک برند جدید گوشی اپل است اما خرید آن لزوما هوشمندانه نیست. این دستگاه مجهز به امکانات جدیدی مثل شارژ بی سیم و پردازنده A11  و ظرفیت بالا و دوربین بسیار خوب است.

مشکل آیفون ۸ پلاس این است که در رده بندی عجیبی گیر افتاده از یکسو آیفون ۱۰ که چهره و دیزاین متمایزی دارد و از سوی دیگر آیفون قبلی یعنی آیفون ۷ پلاس که آیفون ۸ پلاس کاملا شبیه به آن است. 

آیفون ۱۰ به نسبت آیفون ۸ از دیزاین جدیدتر و امکانات بهترین برخوردار است در حالی که قیمت آن خیلی هم بالاتر از آیفونن ۸ پلاس نیست. 

قیمت : شروع از ۸۰۰ دلار

۵- آیفون ۸ 

آیفون ۸ شبیه آیفون ۸ پلاس است اما با سایز کوچکتر. 

آیفون با اندازه استاندارد و بدنه ساخته شده از شیشه که در دست حس خوبی می‌دهد هرچند که صفحه نمایش آن از آیفون ۱۰ و آیفون ۸ کوچک‌تر است. 

در مقایسه با آیفون ۸ پلاس نداشتن دوربین دوگانه یک ضعف برای این گوشی به شمار می‌آید اما در مقابل ۱۰۰ دلار کمتر ممکن است این ایراد چندان به چشم نیاید. در تمام امکانات دیگر این گوشی شبیه خواهربزرگ خودش است ا زجمله شارژ سریع، شارژ بی سیم و مقاوم بودن در برابر آب و داشتن دوربین عالی و پردازنده A11 Bionic و بالاخره حداقل ۶۴ گیگابایت فضا. 

قیمت : شروع از ۷۰۰ دلار

4- آیفون ۱۰ 

در حال حاضر بهترین آیفونی است که می‌توانید بخرید  دیزاین زیبا و مدرنی دارد ولی بسیار هم گران است. 

این گوشی اسکنر اثرانگشت ندارد و به جای آن اسکنر چهره جایگزین شده است صفحه نمایش آن OLED است که هرچند تصویرهای عالی دارد اما چیزی نیست که بسیاری از مصرف‌کنندگان عادی به آن نیاز داشته باشند. 

آیفون ۱۰ دارای بزرگترین صفحه نمایش در بین آیفون‌هاست. از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند و عکسهای خیلی خوبی می‌گیرد.

قیمت : شروع از ۱۰۰۰ دلار

۳- آیفون SE


یک گوشی مخفی در خط تولید آیفون است. دارای سایز مشابه آیفونن ۵ اس است اما سرعتی شبیه به آیفون ۶ اس دارد. 

آیفون اس ای در حال حاضر ممکن است در مقایسه با انبوهی از گوشی های بازار چندان به چشم نیاید اما در حال حاضر ارزان‌ترین گوشی اپل است. با گذشت دو سال از ساخت آن هنوز این گوشی میتواند برای بسیاری از مردم گوشی روزمره و مفیدی باشد. 

نکته منفی آیفون SE صفحه نمایش کوچک آن است که چهاراینچ است که در مقایسه با آیفون ۱۰ که صفحه نمایش 5.8 اینچی دارد عملا بسیار کوچک است. همچنین قابلیت شارژ‌ بی سیم و یا ضد آب هم ندارد. اما به هر حال اگر کسی میخواهد آیفون داشته باشد با حداقل بودجه این گوشی بهترین انتخاب است.

قیمت : شروع از ۳۵۰ دلار

۲- آیفون ۷ 

حدود یک سال از عمر این گوشی می‌گذرد اما یکی از بهترین گوشی‌های فعلی است هرچند آیفون ۸ جدیدتر است و چهره کمی بهتری هم دارد اما دقیقا همان دوربین آیفون ۸ روی این گوشی هم هست و همان اندازه صفحه نمایش و البته همان قابلیت ضد آب بودن در اینجا هم هست. 

تنها ۳ چیز آیفون ۷ را از آیفون ۸ متمایز میکند. یکی اینکه آیفون ۷ شارژ بی سیم ندارد ، شروع ظرفیت آن از ۳۲ گیگابایت است و سوم اینکه در آیفون ۷ از پردازنده A10 استفاده شده است. 

آیفون ۷ دارای ۵ رنگ مختلف است در حالی که آیفون ۸ فقط در سه رنگ عرضه شده است پشت این گوشی از جنس آلومینیوم است در حالی که در آیفون ۸ شیشه به کار رفته و البته اینکه ۱۵۰ دلار ارزانتر از آیفون ۸ است. 

۱- آیفون ۷ پلاس 

آیفون ۷ پلاس همه را دارد.

این گوشی دارای دوربین دوگانه است که یعنی میتوانید عکسهای پرتره خوبی با آن بگیرید. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و قابلیت ضد آب و همان سایز باتری با آیفون ۸ پلاس را دارد. 

به جز شارژر بی سیم و مقداری سرعت کمتر پردازنده آیفون ۷ پلاس تقریبا همان ۸ پلاس است با ۱۳۰ دلار قیمت کمتر. 

به جز اینکه بخواهید دیزاین تمام شیشه‌ای آیفون ۸ راترجیح بدهید دلایل کمی هستنند که بخواهید آیفون ۷ پلاس را به ۸ ترجیح بدهید. 

قیمت : شروع از ۶۷۰ دلار

 

منبع : ‌businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا