تکنولوژی

پیتر تیل و حمایت از استارتاپ N26

 استارت‌آپ فعال Number26 که در حوزه بانکداری موبایل فعالیت می‌کند و پشتیبانی سرمایه‌گذار مطرح یعنی Peter Thiel را نیز در کارنامه خود مشاهده می‌کند، بالاخره مجوزهای رسمی برای فعالیت در اتحادیه اروپا را کسب کرد. 

به گزارش وب‌سایت Venturebeat، این استارت‌آپ که افتتاح نسل جدیدی از حساب‌های بانکی را امکان‌پذیر ساخته در ادامه راه با نام تجاری N26 به فعالیت خود ادامه خواهد داد. N26 در سال 2013 میلادی توسط Maximilian Tayenthal و Valentin Stalt پایه‌گذاری شد و افتتاح حساب‌های بانکی با اولویت استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همراه را در دستورکار قرار داد. روندی که ارائه خدمات بانکی مشابه با شرکت‌های BankMobilr یا Simple را به همراه خواهد داشت. در این راهکار، افتتاح حساب بانکی تنها با صرف 8 دقیقه زمان ممکن خواهد بود. سرویس‌دهی این استارت‌آپ در ابتدا به کشورهای آلمان و اتریش محدود شده بود اما توسعه فعالیت در شش بازار جدید در دستورکار قرارگرفت تا تعداد کاربران آن به بیش از 200 هزارنفر برسد. 

این فعالیت‌ها تا پیش از اخذ مجوزهای لازم در قالب همکاری با شرکت آلمانی Wirecard امکان‌پذیر شده بود اما تاییدیه جدید، فعالیت N26 در سراسر اتحادیه اروپا را قانونی خواهد کرد. Markus Gunter مدیرعامل N26 در این خصوص می‌گوید:

“این مجوزها ما را قادر خواهند ساخت تا محصولاتی همراه با نوآوری‌های بیشتر را به بازار عرضه کنیم. محصولاتی که عرضه آن‌ها از هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.” 

Valentin Stalf موسس این استارت‌آپ نیز می‌گوید:

“تاییدیه‌های یادشده، گامی ضروری برای مهیاشدن فرصت جهت ایجاد تغییرات گسترده در بانکداری سنتی به حساب می‌آیند. این مجوزها امکان ارائه محصولات و خدمات گسترده و متنوع را برای ما فراهم خواهند ساخت. خدماتی که در نهایت دسترسی به بهترین سرویس‌های مالی را با بهره‌گیری از نرم‌افزار همراه ما امکان‌پذیر خواهند ساخت.”

N26 تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ای بالغ بر 50 میلیون دلار شده است. Tayenthal مدیرمالی این استارت‌آپ، ارائه خدماتی فراتر از افتتاح حساب بانکی را چشم‌انداز N26 عنوان کرده است. چشم‌اندازی که به عقیده او در پرتو همکاری با استارت‌آپ‌های حوزه فینتک، برآورده‌شدن آن‌ها چندان هم دور از دسترس نخواهد بود. در حال حاضر N26 در قالب همکاری با TransferWise امکان استفاده  از خدمات درون‌برنامه‌ای جهت انتقال وجه بین‌المللی با هزینه پایین را فراهم ساخته است.

پیتر آندریاس تیل کارآفرین و سرمایه‌گذار مشهور در سیلیکون ولی است که پایه گذاری Pay Pal و برخی دیگر از موفق‌ترین شرکتهای سیلیکون ولی را در کارنامه خود دارد. کتاب Zero to One نیز که توسط وی نوشته شده از جمله کتاب‌های مشهور در حوزه استارتا‌پ‌ها به شمار می‌رود. 

 

مرتبط : 

شیوه درآمدزایی یک استارتاپ مرموز

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا