استارتاپایران

پلمب دفتر استارتاپ «اسپید» در تهران توسط شهرداری

روز 24 اسفند 98 خبرهای خوشی در رابطه با اکوسیستم استارتاپی ایران به گوش نرسید و مهدی خادم مقدم بنیانگذار اسپید طی یک پست و استوری در اینستاگرام شخصی خود، خبر از پلمپ شدن دفتر اسپید توسط شهرداری داد.

به گزارش کلیک، طبق گفته‌های خادم مقدم؛ ماموران شهرداری به ساختمان اسپید مراجعه و طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری، اسپید را به عنوان صنف مزاحم شناسایی و قصد پلمب این استارتاپ را داشتند!

خادم مقدم در گفتگوی در این رابطه می‌گوید:« دفتر پردازش و عملیات اسپید همیشه با رفت و آمد بالایی رو به روست. در این رابطه گاها با تذکراتی روبه رو می‌شدیم اما امروز به صورت کامل مبهم و ناگهانی با حکم پلمپ دفتر اسپید مواجه شدیم. »

او در توضیح بیشتر این موضوع می‌گوید:« ساماندهی مشاغل و صنف تهران، اسپید را به عنوان صنف مزاحم شناسایی کرده و دستور پلمب آن را صادر کرده است، در حالی که ما در اسپید هم پروانه کسب و هم پایان‌کار محل استقرار داریم.»

خادم مقدم می‌گوید:« با مروری بر بند 20 و ماده 55 متوجه شدیم که مشاغل‌های عنوان شده در این گروه ربطی به کسب و کار ما ندارد! از طرفی ملکی که دفتر اسپید در آن مستقر است پایان کار تجاری دارد و ما در ابتدای مسیر با پیش بینی اینکه نکند با چنین مسایلی دست به گریبان شویم سراغ ملک اداری نیز نرفته بودیم. »

او با تاکید بر این نکته که قضیه کاملا در هاله ای از ابهام قرار دارد ادغان می‌کند:« در نهایت فرصت دو هفته‌ای در اختیار ما قرار داده شده است تا دفتر اسپید را تخلیه کنیم. طبق حکم صادر شده اسپید دیگر نمی‌تواند در مکان مذکور فعالیت داشته باشد.»

خادم مقدم می‌گوید پیگیری‌های آنها حاکی از این است که شکایات شکل گرفته از اسپید توسط دو تن از مدیران شهرداری بوده است و دلیل و علت این موضوع کاملا به هیچ وجه روشن و مشخص نیست.

خادم مقدم اضافه می‌کند:« در این شرایط که اوضاع شیوع کرونا در بدترین حالت ممکن است و افراد برای خرید اینترنتی رغبت بیشتری دارند؛ اسپید تلاش کرده در کنار بسیاری از کسب و کارها باشد تا بتوانند سرپا بمانند. در چنین بحبوحه‌ای با این حکم موضع‌گیری ناشناخته‌ای در مقابل اسپید شکل گرفته است.»

مدیر عامل اسپید می‌گوید:« مشخصا این حکم نهایی شده است و باید اجرایی شود. با این اوصاف راهی برای اسپید باقی نمی‌ماند جز شکایت از شهرداری در دیوان عالی کشور.»

بنیانگذار اسپید در انتها در رابطه با مسیر و راه چاره ای که اسپید در نظر گرفته است به کلیک می‌گوید:« اسپید در تهران دو دفتر دارد. بنابراین در پی تمام این اتفاقات، ما سریعا دفتر دوم اسپید را تجهیز خواهیم کرد تا به هیچ وجه در خدمت رسانی اسپید وقفه ایجاد نشود و تیم در شعبه دوم دفتر خود به کارشان ادامه می‌دهند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا