تکنولوژی

آیفون در سال ۲۰۱۸ مجهز به اسکنر چشمی می شود

با به‌کارگیری اسکنر چشمی در آیفون‌های شرکت اپل، در آینده‌ای نزدیک برای بازکردن قفل این گوشی محبوب حتی نیاز نخواهد بود تا آن را لمس کنید. 

به گزارش وب‌سایت Cultofmac، رقابت شدیدی میان شرکت‌های فعال در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند شکل گرفته تا تکنولوژی جدید اسکنر عنبیه چشم را در محصولات جدید خود به‌کارگیرند. خبرهای غیر رسمی حاکی است اپل نیز از این قافله عقب نمانده و در تلاش است تا این تکنولوژی‌ را در سال 2018 میلادی به آیفون‌های تولیدی خود اضافه کند. 

اگرچه اضافه شدن این قابلیت می‌تواند جانشین کاملی برای TuchID و کلید Home آیفون‌های جدید باشد اما بر اساس اخبار منتشر شده، اپل اولین شرکتی نخواهد بود که استفاده از اسکنر چشمی را آغاز خواهد کرد. براساس گزارشهای منتشر شده رقیب سرسخت اپل یعنی سامسونگ، پیشتاز استفاده از اسکنر چشمی خواهد بود و بهره‌برداری از این تکنولوژی را در نیمه دوم سال 2016 میلادی کلید خواهد زد. 

شرکت‌های چینی نظیر شیائومی و LeEco نیز در تلاشند تا از این راهکار به نحوی مطلوب در محصولات تولیدی خود استفاده کنند. بازکردن قفل گوشی با استفاده از اسکنر چشمی مزایای زیادی از جمله افزایش سرعت و بهبود امنیت را به همراه خواهد داشت. با این وجود، به‌کارگیری سنسوری که در نور کم عملکرد مطلوبی داشته باشد، چالش بزرگی برای شرکت‌های تولیدکننده خواهد بود. 

اگرچه هنوز اطلاعات رسمی از مشخصات آیفون 2018 اپل منتشر نشده اما طراحی جدید بدنه، صفحه‌نمایش OLED خمیده و دوربین بهبودیافته تغییرات احتمالی پرچمدار اپل در آن زمان خواهند بود.

 

مرتبط : 

محدودیت‌های اسکنر چشمی در گلکسی نوت ۷ 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا