تکنولوژی

گوشی‌های آیفون از سطح شهر جمع آوری نمی‌شوند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که قرار نیست تلفن‌های همراه برند “اپل” از سطح شهر جمع‌آوری شوند بلکه با اجرای طرح رجیستری، مشکلات مربوط به قاچاق در این خصوص برطرف خواهد شد.

مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شائبه پیش آمده مبنی بر جمع‌آوری محصولات برند اپل به ویژه تلفن‌های همراه این شرکت، اظهار کرد: به هیچ وجه بحث جمع‌آوری تلفن‌های همراه مطرح نبوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلفن همراه از جمله کالاهایی است که نیاز به جمع‌آوری ندارد و طرح ریجسترینگ حاکی از این است که تلفن‌های ریجستر نشده امکان فعال‌سازی پیدا نخواهند کرد و نمی‌توان با قراردادن سیم‌کارت درون آن باعث فعال کردن آن شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که تلفن‌های همراهی که در گذشته وارد شده بودند و مورد استفاده قرار گرفتند براساس سامانه موجود شناسایی شده و مشکلی در این راستا نخواهند داشت. اما تلفن‌های همراهی که قرار است در آینده یا در حال حاضر به بازار اضافه می‌شوند اگر تا قبل از اجرای طرح رجیسترینگ به مردم فروخته و عرضه شود، باز هم مشکلی نخواهد داشت، اما اگر این تلفن‌های همراه نگه داشته شده و پس از آغاز طرح رجیسترینگ به فروش برسند باید با ارائه سند رسمیت واردات آنها ثابت شود.

خسروتاج همچنین در پاسخ به این‌که قرار است برندهای شرکت اپل و به ویژه تلفن همراه آن از مغازه‌های سطح شهر جمع‌آوری شده و از این به بعد در نمایندگی‌های ایجاد شده آن به فروش برسد؟ تصریح کرد: خیر، در بحث نمایندگی آنچه ما به صورت قانونی موظف به انجام آن هستیم این است که در کالاهای سرمایه‌ای باید مساله خدمات پس از فروش رعایت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر فروشندگان تلفن همراه موضوع خدمات پس از فروش را مدنظر قرار می‌دهند، اما در برخی برندها خدمات پس از فروش وجود ندارد؛ بنابراین باید سازمان حمایت  مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شرکت‌هایی که حاضرند خدمات پس از فروش ارائه کنند را شناسایی کرده و به همان‌ها در این زمینه پیشنهادهای لازم ارائه شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که موضوع جمع‌آوری تلفن‌های همراه از مغازه‌های سطح شهر صحت ندارد، اضافه کرد: با طرح رجیسترینگ به هیچ وجه نیاز به جمع‌آوری تلفن‌های همراه آیفون از سطح شهر نداریم.

خسروتاج با بیان این‌که واردات رسمی را از این به بعد به سمت نمایندگی‌های رسمی سوق می‌دهیم، خاطر نشان کرد: واردات در کشور برای کالاهای سرمایه‌ای باید به شکل خدمات پس از فروش ارائه شود و این مساله مربوط به واردات در داخل است تا نمایندگی‌های رسمی خدمات پس از فروش را به مشتریان عرضه کنند، در حال حاضر نیز تعداد عمده فروشندگان از این موضوع برخوردار هستند و از سایر افرادی که قصد دارند در زمینه فروش تلفن همراه گام بردارند خواسته‌ایم که در راستای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان اقدام کنند.

وی درباره نحوه مبارزه با قاچاق تلفن همراه عنوان کرد: باید در این خصوص از طریق طرح رجیسترینگ اقدام کنیم که این طرح نیازمند جمع‌آوری تلفن‌های همراه از سطح شهر نیست. در حال حاضر طرح پایلوت مدنظر قرار گرفته و طراحی شده است و اگر طرح پایلوت مثبت باشد این موضوع در کل کشور مدنظر قرار خواهد گرفت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره‌ این‌که گفته می‌شود قرار نیست از این به بعد برندهای مختلف تلفن همراه توسط فروشندگان مختلف به دست مشتری برسد و این قضیه قرار است توسط نمایندگی‌ها انجام شود، نیز گفت: چنین مساله‌ای مطرح نیست و مغازه‌داران می‌توانند برندهای مختلف را به دست مشتریان برسانند؛ هرچند باز هم تاکید می‌کنم در بحث واردات قصد داریم مسیر را به سمت نمایندگی‌های رسمی سوق دهیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا