تکنولوژی

پوکیمون‌گو حمله به حریم خصوصی است

اولیور استون کارگردان مطرح آمریکایی در اظهارنظر تازه خود، از پوکیمون‌گو به عنوان مرحله جدیدی از پروژه حمله به حریم خصوصی کاربران یاد کرده و آن‌ را مسیری برای پیاده‌سازی دیکتاتوری دانسته است.

به گزارش گاردین، استون که پیش از این نیز سابقه انتقاد از رویدادهای اجتماعی و تاریخی که به عنوان یک حقیقت پیش روی جوامع قرار گرفته‌اند را در کارنامه خود به ثبت رسانده، در مراسم ویژه رونمایی از فیلم جدید خود موضع‌گیری سختی در مقابل شرکت‌های طراح و عرضه‌کننده پوکیمون‌گو داشته است. 

استون معتقد است شرکت‌هایی که بازی پوکیمون‌گو را طراحی و عرضه‌کرده‌اند، با زیرنظر گرفتن رفتارهای کاربران به دنبال پیاده‌سازی کاپیتالیسم نظارتی هستند. او در این خصوص می‌گوید:

” اصلا جالب نیست. آنچه در حال وقوع است، مرحله جدیدی از تهاجم به حریم خصوصی افراد خواهد بود. مزایای عرضه این بازی برای شرکت‌هایی مانند گوگل بی‌شمار است. این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری وسیعی را در جهت بدست آوردن اطلاعات از آنچه شما خریداری می‌کنید، آنچه دوست دارید و به‌طور کلی، رفتارهای شما انجام داده‌اند. این روند چیزی است که از آن به عنوان کاپیتالیسم نظارتی یاد می‌شود.”

پوکیمون‌گو که دانلود آن رایگان است پیش از این نیز با انتقادهای گسترده‌ای در خصوص دسترسی کامل به اطلاعات حساب کاربری گوگل کاربران از جمله ایمیل و گذرواژه‌ روبرو شده بود. این در حالی است که نیانتیک، شرکت طراح این بازی اصرار دارد که این سیاست، به‌طور غیرعمد به‌کار گرفته شده و به کاربران تضمین داده که هیچ خبری از جمع‌آوری اطلاعات غیرضروری نخواهد بود. 

استون که جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم جوخه دریافت کرده، به تازگی رونمایی از فیلم جدید خود با محوریت شخصیت اسنودن، افشاگر NSA را در دستور کار قرار داده است. فیلمی که به گفته او تمامی استودیوهای فیلم‌سازی در آمریکا از قبول سرمایه‌گذاری روی آن امتناع کرده‌اند تا در نهایت او مجبور به همکاری با سرمایه‌گذاران فرانسوی و آلمانی شود. این فیلم در تاریخ 16 سپتامبر در آمریکا اکران خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا