تکنولوژی

نسخه کپی پوکیمون بازی محبوب چینی‌ها شد

در حالی که بازی پوکیمون با استقبال گسترده کاربران در سراسر جهان روبرو شده، عدم عرضه این عنوان در کشور چین باعث شده تا چشم‌بادامی‌ها به استفاده از کپی این بازی که در اپ‌استور اپل عرضه شده قناعت کنند. این بازی که City Spirit Go نام دارد مخلوقاتی با ظاهری شبیه به پیکاچو (یکی از پوکیمون‌ها) را به عنوان شخصیت اصلی بازی معرفی کرده و از اکثر ایده‌های موجود در بازی پوکیمون نیز کپی‌برداری کرده است. اگرچه این بازی از تکنولوژی واقعیت افزوده بی‌بهره مانده اما قابلیت‌های ارائه شده برپایه موقعیت مکانی، کاربر را به حرکت به سمت مکان‌های مشخص شده در نقشه و یافتن موجودات تخیلی هدایت می‌کنند. در این بازی ویدئویی، نقشه‌ای انیمیشنی جایگزین مشاهدات کاربر برپایه استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده شده است.

درآمد City Spirit Go از طریق خریدهای درون برنامه‌ای تامین می‌شود تا به عنوان مثال، کاربر با خرید پکیج الماس‌های مجازی چیزی در حدود 97 دلار صرف سریع‌تر شدن روند پیشرفت بازی کند. توسعه دهنده این بازی که در اپ‌استور،  Xiaoyu Sun عنوان شده تنها همین عنوان را برای گوشی‌های هوشمند به بازار عرضه کرده است.

نکته قابل توجه، نظرهای مثبت کاربران در خصوص تجربه پیش رو در قالب استفاده از این بازی که به نوعی نسخه تحریم نشده پوکیمون به حساب می‌آید است. نسخه کپی پوکیمون در تاریخ 24 مارس و تنها چند هفته پس از آزمایش نسخه بتا بازی اصلی توسط نینتندو، پیش روی کاربران قرارگرفت.

در حال حاضر اپ‌استور اپل مملو از نمونه‌های الهام‌ گرفته شده از پوکیمون تولیدی نینتندو است. یکی از این عناوین، Go Catch Em All است که در حال حاضر در رده دوم محبوب‌ترین نرم‌افزارهای iOS در کشور چین قرار گرفته است. این عنوان، محیطی به‌مراتب ساده‌تر را در مقایسه با محصول تولید چینی‌ها پیش روی کاربران قرار داده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا