تکنولوژی

افزایش ارزش سهام تسلا با توییت‌ ایلان ماسک

با انتشار توییت ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت تسلا مبنی بر وجود طرحی جدید برای خودروهای الکتریکی این شرکت، ارزش سهام تسلا بیش از 4 درصد افزایش یافت.

به گزارش وب‌سایت CNBC، این توییت که در روز یکشنبه منتشر شد از ارائه طرح تکمیلی در راستای سیاست‌های اصلی شرکت تسلا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی خبر می‌دهد. این در حالی است که در توییت‌های منتشر شده هیچ اشاره‌ای به محتویات این طرح نشده است.

در هفته‌های اخیر، تسلا درگیر مشکلات مربوط به تصادفات خودروهایی بوده که در حالت رانندگی خودکار دچار سانحه شده‌اند و در طرف مقابل نیز طرح ادغام تسلا و سولار سیتی توسط ایلان ماسک نیز جنجال زیادی را به‌راه انداخته است. علاوه بر این، سخنگوی تسلا نیز عقب ماندن این شرکت از مقاصد خود در خصوص تولید تعداد پیش‌بینی شده از خودروهای حاضر در خط تولید را تایید کرده است.

Efraim Levy تحلیلگر وال‌استریت در این خصوص می‌گوید: “تسلا طرفداران زیادی دارد که مشتاقانه منتظر مشاهده سرنخ و یا دلیلی برای آغاز خرید سهام این شرکت هستند. این حقیقت که طرحی (هرچند در ذهن مسئولان تسلا) وجود دارد که پتانسیل این شرکت را در پرتو پیاده‌سازی برنامه‌ای اساسی تغییر خواهد داد، به افزایش ارزش سهام تسلا کمک چشمگیری کرده است. با این وجود به نظر من سهام تسلا، گران‌تر از حد معمول است.”

همان‌طور که عنوان شد، طرح جدید ایلان ماسک در راستای تقویت سیاست‌های اصلی تسلا که در آگوست سال 2006 میلادی منتشر شده بود ارائه خواهد شد. طرحی که هدف از آن تولید خودروهای ارزان‌قیمت ویژه خانواده‌ها بوده، محفاظت بیشتر از محیط زیست را در مقابل نمونه‌های بزینی به دنبال خواهد داشت و البته در نهایت نیز منجر به رونمایی از Model 3 در آوریل سال جاری شد. از زمان رونمایی از مدل 3 تسلا، چیزی در حدود 300 هزار پیش‌خرید برای این خودرو به ثبت رسیده است.

اگرچه ایلان ماسک هیچ توضیحی در خصوص طرح جدید خود ارائه نکرده اما چندین و چند توییت در دفاع از از قابلیت‌های رانندگی خودکار در محصولات خود منتشر کرده است. قابلیت‌هایی که امکان تغییر خودکار لاین حرکتی و همچنین تنظیم سرعت را در پاسخ به ترافیک موجود در بزرگراه‌ها فراهم می‌سازند. ماسک در توییت خود در اشاره به استفاده از واژه بتا برای سیستم خودران خودروهای خود و همچنین تصادفات به وقوع پیوسته در چندهفته اخیر، اینچنین می‌گوید: “استفاده از واژه بتا به این علت است که رانندگان احساس راحتی کامل و امنیت صد درصدی برای رهاکردن کنترل خودرو را نداشته باشند و به هیچ وجه به معنای آزمایشی بودن نرم‌افزار مورد استفاده نیست.” او معتقد است به چیزی در حدود شش ماه زمان و طی شدن مسافت یک میلیارد مایلی در بیرون از آزمایشگاه‌های تسلا نیاز است تا این سیستم به رشد و تعالی بیشتری دست‌ یابد. ماسک در این زمینه نیز در توییت منتشر شده می‌افزاید: “چیزی در حدود یک میلیارد مایل مسافت طی شده برای تکمیل نمونه حداقلی آماری مورد نظر، نیاز داریم. پس از این، احتمالا به بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری بیشتر و اطلاعات گسترده‌تری نیاز خواهیم داشت.”

او در خصوص تصادف هفته گذشته در پنسیلوانیا نیز اینچنین به اظهارنظر پرداخت: “بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، هیچ دلیلی برای وجود رابطه میان تصادف ایجاد شده و قابلیت‌های سیستم خودکار خودروی حادثه دیده وجود ندارد.” ایلان ماسک در خصوص انتقادات واردشده به او در خصوص ادغام تسلا و سولارسیتی نیز توییت مستقلی با این مضمون منتشر کرد: “این امر به ادغام هرچه بیشتر باتری‌های تسلا و سولارپنل منجر خواهد شد تا نتیجه‌ای چشم‌گیر را شاهد باشیم.” این در حالی است که Jim Chanos مدیر سرمایه‌گذاری این شرکت، ایده ادغام تسلا و سولارسیتی را شرم‌آور خانواده و معتقد است ادغام این دو بخش باعث ایجاد فشارهای شدید به هر دو شرکت خواهد شد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا