تکنولوژی

آیا هواوی در P9 کاربران را فریب داده است؟

شرکت هواوی در پاسخ به انتقادات صورت گرفته در خصوص انتشار عکسی که به‌نظر می‌رسید نمونه تصویر گرفته شده با دوربین P9 باشد، ضمن عذرخواهی اعلام کرده قصد گمراه کردن کاربران را نداشته است.

به گزارش وب‌سایت Ubergizmo، همزمان با رونمایی از هواوی P9، این شرکت چینی تاکید زیادی روی به‌کارگیری دوربین دو لنزی در قالب بهره‌مندی از استانداردهای برند مشهور عکاسی یعنی «لایکا» داشت. با این وجود، بحث‌های زیادی در این خصوص مطرح شد که آیا استفاده از برند لایکا تنها ترفندی برای بازاریابی بیشتر بوده یا واقعا تکنولوژی این شرکت مطرح  نیز در محصول جدید هواوی به‌کار گرفته شده است؟! به دنبال آن مشخص شد که دوربین به کار گرفته شده در P9 توسط لایکا ساخته نشده و حتی لایکا آن را دیزاین نکرده و یا حداقل لایسنس لایکا را هم ندارد. هواوی حالا اعتراف کرده که در ساخت دوربین این گوشی از همکاری مهندسان لایکا استفاده کرده است. این موضوع بسیاری از کاربران را  خشمگین کرد چراکه تصور میکردند دوربین تبلیغ شده P9 ساخت لایکاست .

بحث‌ها در خصوص P9 و فعالیت‌های این برند چینی به اینجا ختم نشد و با انتشار تصویر جدیدی از سوی هواوی که به‌نظر می‌رسید نمونه عکس گرفته شده توسط دوربین P9 را به نمایش گذاشته، موج جدیدی از انتقادات برعلیه این شرکت به‌راه افتاد.

کاربران کنجکاوی که تصویری به مراتب واضح‌تر و باکیفیت‌تر از آنچه اکثر گوشی‌های هوشمند توانایی ایجاد آن را دارند در مقابل خود می‌دیدند، با کمی بررسی متوجه شدند این تصویر توسط دوربین 4500 دلاری کانن مدل EOS 5D MK II گرفته شده است. 

این در حالی است که در کپشن یا همان توضیح این تصویر اینچنین نوشته شده بود:

“تصویر زیبایی را از طلوع خورشید شکار کردیم. دوربین‌های دوگانه لایکا در هواوی P9 گرفتن عکس در محیط‌های با نور کم را به همین روش، دلپذیر خواهند ساخت. عکاسی با گوشی‌های هوشمند را از نو ابداع کنید و تصاویر گرفته شده از طلوع خورشید را با ما به‌اشتراک بگذارید.”

نکته قابل توجه اینکه هواوی در واکنش به انتقادات و عکس‌العل‌های کاربران، پاسخی را با این مضمون منتشر کرده است:

” اخیرا تاکید زیادی روی این مسئله شده که تصویر منتشر شده در کانال‌های اجتماعی ما، حاصل عکس‌برداری با هواوی P9 نبوده است. عکس یادشده که به‌طور حرفه‌ای و همزمان با فرایند تولید یک تبلیغ ویدئویی برای هواوی P9 گرفته شده، تنها راهکاری برای الهام‌بخشی هر چه بیشتر به کاربران و طرفداران ما بوده است. 

با این وجود، معتقدیم باید با استفاده از کپشنی واضح‌تر، به جلوگیری از به‌وجود آمدن این سوتفاهم کمک می‌کردیم. ما هرگز قصد انحراف افکار عمومی را نداشته‌ایم و از موضوع پیش آمده عذرخواهی کرده و عکس یادشده را نیز حذف کردیم.” 

با این حال کاربران با انتشار EXIF عکس که نشان دهنده استفاده از دوربین کانن بود هواوی را به فریب کاربران متهم کردند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا