تکنولوژی

دوربین جدید ضد آب لایکا با قیمت 3000 دلار

همه می‌دانیم حسی که دوربین‌های لایکا برای عکاسان دارند با هیچ چیز دیگری‌ قابل مقایسه نیست. واقعیت این است که به رغم قیمت بسیار بالای دوربین‌های این شرکت کیفیت آنها هم بسیار بالاست و و حالا این شرکت یک دوربین ضد آب را به عنوان تازه‌ترین محصول خود معرفی کرده است.

این دوربین جدید نه تنها ضد آب که ضد گرد و غبا رهم هست و یک لنز فیکس دارند و قیمت آن 3000 دلار است. دوربین  Leica X-U (Typ 113)  نخستین دوربین ضد آب این شرکت است که اولین رقیب دوربین ضد آب 800 دلاری 1 AW1 نیکون  به شمار می‌رود.

این دوربین می‌تواند  تا 50 فوت زیر دریا عکسبرداری کند و هر چند نخستین عکسهایی که لایکا از این دوربین منتشر کرده بیشتر مربوط به خشکی و یا روی آب است.

همچون همه عکسهایی که از لایکا انتظار می‌رود عکسهای آن بسیار شفاف و شارپ هستند و حیف که لایکا عکسهای زیر دریای آن را منتشر نکرده تا بتوانیم کیفیت زیر آب آن را هم ببینیم.

طبیعتا این دوربین به دلیل ماهیت ضد آب خود قابلیت تعویض لنز ندارد و البته فول‌فریم هم نیست اما یک سنسور 16.5 مگاپیکسلی و یک لنز 23 میلی‌متری ( معادل دوربین‌های قطع 35 میلی‌متری) روی آن قرار دارد. حداکثراندازه دیافراگم آن 1.7 است و می‌تواند با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

یک بدنه آلومینیومی و یک فلش روی بدنه آن جلب توجه می‌کند و به گفته لایکا دگمه‌های آن امکان دسترسی سریع به عکسها را حتی در زیر آب فراهم می‌کند.

این دوربین قرار است  اواخر ژانویه به بازار عرضه شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا