تکنولوژی

پشت‌پرده فروش شرکت لینکدین به مایکروسافت

پرونده شرکت لینکدین در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا داستان پشت‌پرده‌ای را برملا می‌کند که در نهایت باعث شد مایکروسافت شرکت لینکدین را به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی سازمانی جهان بخرد.

به گزارش همکاران‌سیستم، پرونده مطرح شده در تاریخ اول ژوئیه ۲۰۱۶ نشان داد به‌جز مایکروسافت و Salesforce چندین شرکت دیگر نیز اقدام به خرید لینکدین کرده بودند.

 اطلاعات مندرج در این گزارش‌ها نشان می‌دهد گوگل و فیسبوک دو شرکت دیگری بودند که تمایل به خرید لینکدین داشتند و در این میان مایکروسافت و Salesforce خریداران جدی‌تری محسوب می‌شدند. در واقع باید گفت Salesforce مبلغ بالاتری را برای خرید لینکدین پیشنهاد داد. ولی مایکروسافت تمام پول را به صورت نقد پرداخت کرد و این مسئله باعث شد بتواند شرکت لینکدین را خریداری کند.

«اندرسن هورویتز» مدیرعامل لینکدین روی شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد مذاکرات برای خرید این شرکت چند روز پس از انتشار وضعیت سهام لینکدین در فوریه امسال آغاز شد.

پرونده موجود همچنین اعلام کرد اصرار مایکروسافت بر سودمندی هزینه در جریان انجام این خرید نشان داد که غول نرم‌افزاری جهان به زودی بخشی از کارمندان شرکت لینکدین را اخراج خواهد کرد.

در این پرونده همچنین گفته شد «بیل گیتس» یکی از بنیانگذاران و عضو هیئت مدیره مایکروسافت مذاکراتی را با «رِید هافمن» یکی از بنیانگذاران شرکت لینکدین انجام داده است تا او به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت به فعالیت خود ادامه دهد. البته در این زمینه هنوز نتیجه نهایی گرفته نشده است. گزارش ماه گذشته اعلام کرده بود که هافمن در نهایت وارد هیئت مدیره مایکروسافت خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا