تکنولوژی

دعوای اپل و اسپاتیفای بر سر سیاست‌های جدی اپ استور

مسئولان اسپاتیفای معتقدند شرکت اپل سیاستی را در قبال این سرویس پخش موسیقی آنلاین در پیش گرفته که فضای رقابت منصفانه را از بین خواهد برد. 

به گزارش وب‌سایت Ubergizmo، اسپاتیفای با 100 میلیون کاربر که چیزی در حدود 30 میلیون از آن‌ها هزینه‌های مشخصی را برای استفاده از سرویس‌های پخش موسیقی پرداخت می‌کنند در حال حاضر در صدر سرویس‌دهنده‌های موسیقی آنلاین قرار دارد. 

با این وجود، به‌نظر می‌رسد اپل سیاست‌های خصمانه‌ای را در قبال اسپاتیفای به مرحله اجرا درآورده است. این سیاست، موضوع مورد بحث در نامه‌ای است که از طرف وکلای اسپاتیفای خطاب به وکلای کوپرتینویی‌ها نگاشته شده است.

اسپاتیفای مدعی شده اپل به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار این شرکت را به‌منظور عرضه در اپ‌استور تایید نکرده است. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، اپل اسپاتیفای را ملزم به پیروی از سیستم صدور صورت حساب در آیتونز کرده و معتقد است در غیر این‌صورت، فعالیت اسپاتیفای ناقض مدل کاری و قوانین حاکم بر فروشگاه نرم‌افزاری این شرکت بوده و همین امر ممانعت از عرضه به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار اسپاتیفای را به همراه خواهد داشت.

در نامه ارسال شده از سوی Horacio Gutierrez وکیل اسپاتیفای که خطاب به مسئولان اپل نوشته شده اینچنین می‌خوانیم:

“جدیدترین سیاست‌های اپل، نگرانی‌هایی را در خصوص ناسازگاری با قوانین رقابتی مصوب در آمریکا و اتحادیه اروپا ایجاد کرده است. این روند، ظهور الگویی مشکل‌ساز را در انحصارگرایی و عدم رعایت رقابت‌های منصفانه از سوی اپل در خصوص فعالیت اسپاتیفای و همچنین رقابت آن با اپل‌موزیک در اکوسیستم iOS نوید می‌دهد. سیاست اپل در به‌کارگیری فرایند تایید نرم‌افزارها در اپ‌استور به عنوان سلاحی برای مبارزه با رقبا به هیچ‌وجه قابل تحمل نیست.”

با این حال، اسپاتیفای اولین شرکتی نیست که تلاش کرده قوانین حاکم بر اپ‌استور اپل را دور بزند. با توجه به کسر 30 درصد از مبلغ پرداختی کاربران برای هر خرید توسط اپل، جای تعجب نیست که اسپاتیفای کاربران را به ثبت‌نام و پیاده سازی فرایند پرداخت از طریق مراجعه به وب‌سایت خود دعوت کند. با این وجود، اپل در ماه جاری میلادی اعلام کرده تقسیم درآمدها را به صورت 15 به 85 و به نفع توسعه‌دهندگان و ناشران نرم‌افزاری تغییر خواهد داد اما اسپاتیفای همچنان با این روند نیز مخالف است. 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا