تکنولوژی

چرا اپل واچ 2 احتمالا گران‌تر خواهد بود

 

 

در حالی که خبرهای مختلفی در خصوص مشخصات احتمالی آیفون 7 اپل به گوش می‌رسد، اپل واچ 2، ساعت هوشمند جدید اپل نیز از این شایعات بی‌نصیب نمانده و در جدیدترین خبرهای غیررسمی، احتمال به‌کارگیری پنل Micro-LED در این محصول مطرح شده است.

به گزارش وب‌سایت Techradar، آن‌طور که از شواهد امر پیداست اپل احتمالا از سال 2017 میلادی استفاده از صفحه‌نمایش‌های OLED در اپل واچ را کنار خواهد گذاشت و به استفاده از پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی روی می‌آورد.

اگرچه این خبر هنوز به‌طور رسمی از سوی مسئولان اپل تایید و یا تکذیب نشده اما خرید LuxVue در سال 2014 میلادی (به عنوان شرکتی متخصص در زمینه توسعه تکنولوژی‌های Micro-LED) حدس و گمان‌های بیشتر و مستندتری را در این زمینه به همراه داشته است.

همان‌طور که می‌دانید، صفحه‌نمایش‌های OLED مورد استفاده در اپل‌واچ در مقایسه با نمونه‌های LCD به‌کار گرفته شده در آیفون از کنتراست بهتر، نرخ تازه‌سازی سریع‌تر، مصرف انرژی کم‌تر و در نهایت، ضخامت پایین‌تر بهره می‌برند تا به عنوان گزینه‌ای مناسب برای دستگاه‌های الکترونیکی تولید شده در ابعاد کوچک مدنظر قرارگیرند.

این در حالی است که صفحه‌نمایش‌های میکرو ال‌ای‌دی که البته استفاده گسترده از آن‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی رایج نیست، یک گام از OLED فراتر رفته و نور بهتر صفحه‌نمایش و صرفه‌جویی حداکثری در مصرف توان را به همراه خواهند داشت.

با این وجود، صفحه‌نمایش‌های میکرو ال‌ای‌دی قیمت پایینی ندارند و به‌کارگیری آن‌ها به منزله افزایش احتمالی قیمت اپل واچ 2 خواهد بود.

با این اوصاف، شاید بد نباشد اپل نیز روند تولید PS Vita را درپیش بگیرد و گزینه‌ای ارزان‌تر با صفحه‌نمایش OLED را در کنار محصول گران‌قیمت خود پیش روی خریداران قرار دهد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا