تکنولوژی

مرورگر کروم چقدر برای باتری لپ تاپ ضرر دارد؟

اگر شما هم از کاربران وفادار به مرورگر کروم شرکت گوگل هستید، احتمالا از تاثیرات منفی این مرورگر در افزایش مصرف باتری لپ‌تاپ خود آگاه شده‌اید. 

به گزارش وب‌سایت Theverge، گوگل پیش از این و در راستای بهبود تاثیر استفاده از مرورگر کروم روی میزان مصرف باتری لپ‌تاپ کاربران، به‌روزرسانی‌های متعددی را ارائه کرده بود اما هیچ‌یک از این تغییرات، تاثیر آنچنانی در این زمینه نداشته‌اند. 

این در حالی است که در جدیدترین بررسی، مایکروسافت نیز برای تاکید بیشتر روی مصرف بیش از حد باتری در هنگام استفاده از کروم، بررسی‌های ویژه‌ای را ترتیب داده است. این شرکت دو بررسی مجزا را در خصوص میزان مصرف باتری توسط مرورگرهای اینترنتی ترتیب داده که اولین مورد، آزمایشی است که در آن رفتار مرورگر در بازکردن سایت‌های مطرح مورد بررسی قرارگرفته و در بررسی دوم، مدت زمان پخش آنلاین ویدئوهای HD تا تخلیه کامل باتری لپ‌تاپ‌ها سنجیده شده است. 

در آزمایش پخش ویدئوهای آنلاین، مرورگر کروم به مدت 4 ساعت و 19 دقیقه قابل استفاده بود که این مدت زمان در مقابل ثبت رکورد 7 ساعت و 22 دقیقه‌ای برای مرورگر اج مایکروسافت قرار می‌گیرد. 

بررسی‌های مایکروسافت حکایت از آن دارد که مرورگرهای کروم، اپرا و فایرفاکس در بازکردن وب‌سایت‌های مختلف، پیمایش متون، مشاهده ویدئوها و بازکردن سربرگ‌های تازه در مرورگر، مصرف بیشتری در مقایسه با مرورگر اج دارند. 

به‌منظور تاکید بیشتر بر نتایج این بررسی، مایکروسافت از داده‌های جمع‌آوری شده از میلیون‌ها دستگاه مجهز به ویندوز 10 استفاده کرده تا نشان دهد مرورگرهای Microsoft Edge و فایرفاکس، هر دو مصرف بهینه‌تری در مقایسه با مرورگر کروم گوگل دارند. 

اگرچه مایکروسافت با استفاده از راهکارهای مختلف سعی بر تشویق کاربران به استفاده از مرورگر اج دارد، اما نبود قابلیت‌های مختلف نظیر افزونه‌ها و پلاگین‌ها، همواره سدی در برابر مهاجرت کاربران به این مرورگر بوده است. 

این در حالی است که مسئولان مایکروسافت، از امکان استفاده از افزونه‌ها در قالب به‌روزرسانی برنامه‌ریزی شده برای عرضه همزمان با سالگرد ویندوز 10 خبر داده‌اند. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، این به‌روزرسانی بهینه‌سازی‌های بیشتر در زمینه مصرف باتری را نیز در قالب استفاده از راهکارهایی مانند کاهش مصرف پردازنده و حافظه و همچنین کنترل بیشتر روی فعالیت‌های پس‌زمینه و تبلیغات فلش به همراه خواهد داشت. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا