تکنولوژی

بازگشت دوباره “نپستر” به دنیای موسیقی

سرویس نپستر که چیزی در حدود 15 سال پیش به عنوان راهکاری برای به‌اشتراک‌گذاری محتویات صوتی، در میان کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفت بار دیگر به بازار پخش موسیقی بازگشته است.

به گزارش وب‌سایت Cnet، نپستر در حیات مجدد خود نه به‌عنوان یک پلتفرم غیرقانونی تبادل فایل‌های صوتی بلکه به عنوان سرویس پخش آنلاین موسیقی Rhapsody پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.

Rhapsody که در سال 2011 میلادی نپستر را خریداری کرد در بیانیه رسمی خود اینچنین به عدم ایجاد تغییر در سرویس‌های ارائه شده اشاره می‌کند:

” هیچ تغییری در لیست پخش، محتویات، آلبوم‌ها و خوانندگان مورد علاقه شما ایجاد نخواهد شد. همان موسیقی، همان سرویس‌ها و همان قیمت‌گذاری پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.”

سرویس به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های موسیقی نپستر که در سال 1999 میلادی و توسط دانش‌آموز 19 ساله به نام Shawn Fanning راه‌اندازی شده بود امکان به‌اشتراک‌گذاری رایگان فایل‌های MP3 را به کاربران می‌داد. با این وجود، پس از گذشت مدتی و با توجه به شکایت‌ صاحبان آثار و هنرمندان، از فعالیت این سرویس جلوگیری شد.

با این تفاسیر، نپستر جدید در قالب سرویس‌های جدید به ارائه خدمات در بازار موسیقی (البته برپایه روش‌های قانونی) ادامه خواهد داد. این در حالی است که Rhapsody اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

پس از نپستر سرویس کازا محبوب کاربران شده بود که آن هم به سرنوشت نپستر دچار شد. 

 

از آرشیو آی تی ایران : 

تعطیلی نپستر در میان 9 رویداد تاریخ‌ساز اینترنت – آذر 88 

نپستر بار دیگر پرطرفدارترین سایت صنعت موسیقی آنلاین – دی 83

نپستر هفته آینده بازمیگردد – مهر 82 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا