تکنولوژی

نپستر با ایده اکران فیلم در منزل باز می‌گردد

نپستر را به یاد دارید؟ همان سرویس مشهور موسیقی آنلاین که تحولی بزرگ در این عرصه به وجود آورد ( و البته به دلیل مشکلات ناشی از حق پخش موسیقی تعطیل شد)‌. نپستر به نوعی پدربزرگ مستعفی پاندورا، اسپاتیفای و اپل موزیک به شمار می‌رود. حالا این شرکت و موسس شناخته شده‌اش «شان پارکر»  که البته او هم از اولین کارکنان فیس‌بوک بود روی یک ایده جدید در عرصه اکران فیلم‌های سینمایی کار می‌کنند.

با اکران فیلم‌های سینمایی جدید، معمولا باید چندین هفته و یا حتی چندین ماه منتظر بمانید تا بالاخره نسخه دی‌وی‌دی و یا بلوری آن به‌طور رسمی به بازار عرضه شود. این در حالی است که Sean Parker، موسس Napster ایده‌ای جدید برای فراهم کردن امکان مشاهده فیلم‌های سینمایی‌ روز دنیا در منزل شما، همزمان با اکران آن‌ها در سینماها دارد.

در صورت عملی‌شدن این ایده جدید، به جای منتظر ماندن در صف‌های طولانی تماشای فیلم در سینماها می‌توانید در کنار اعضای خانواده و یا دوستان و آشنایان، فیلم‌های روز را همزمان با پخش در سینماها در منزل خود مشاهده کنید. 

تنها نکته منفی، هزینه 50 دلاری است که باید برای استفاده از این قابلیت بپردازید. قابلیت جدید که Dubbed Screening Room نام دارد در مرحله اول نیازمند استفاده از یک ست‌تاپ‌باکس مخصوص 150 دلاری است تا بتوانید فیلم‌های روز را در قالب بهره‌گیری از ویژگی‌های محدود کننده امکان کپی و یا تکثیر، مشاهده کنید. 

همان‌طور که عنوان شد تماشای هر فیلم، برای شما 50 دلار هزینه خواهد داشت و امکان مشاهده فیلم نیز از زمان خرید تنها برای 48 ساعت امکان‌پذیر خواهد بود. اگرچه ایده تماشای فیلم‌های جدید از منزل، کاملا جذاب است اما هزینه 50 دلاری مطمئنا برای اکثر کاربران زیاد خواهد بود. با این اوصاف در صورتی که قصد استفاده از این قابلیت جدید نپستر را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا حتی الامکان تعداد بیشتری از مهمانان و دوستانان خود را به منزل دعوت کنید تا هزینه 50 دلاری میان همه آن‌ها تقسیم شود. 

در نظر داشته باشید که Screening Room هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده و مسئولان نپستر همچنان در حال مذاکره با استودیوهای فیلم‌سازی هستند.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا