تکنولوژی

خودروی پرنده، پروژه مخفی لری پیچ

 برای سال‌ها همه ما در دوران کودکی و در هنگامی که در خودروی والدینمان از ترافیک کلافه شده بودیم آرزو می‌کردیم ای کاش این خودرو دنده هوایی داشت. این آرزو در آن زمان محال به نظر می‌رسید و حتی همین الان هم دور از دسترس تصور می‌شود اما خبرهای جدید حاکی است که خودروی پرنده پروژه‌ای است که به شکل مخفی در حال ساخته شدن است. 

بر اساس گزارش بلومبرگ این رویای پرواز خودرو را قرار است بنیانگذار گوگل و مدیرعامل فعلی شرکت آلفابت یعنی لری پیچ برای همه ما محقق کند. 

ظاهرا دو شرکت هم اکنون به طور موازی در حال کار روی دو پروژه مختلف در زمینه خودروی پرنده هستند. یکی از آنها شرکت ۱۵۰ نفره‌ای باعنوان Zee.Areo است و دیگری شرکت کوچکتری با عنوان Kitty Hawk که هر دو شرکت در نزدیکی دفتر گوگل در مانتین ویوی کالیفرنیا قرار دارند. بر اساس گزارش بلومبرگ فرد کلیدی و حامی اصلی پشت این شرکت که تاکنون ۱۰۰ میلیون دلار روی آنها خرج کرده کسی نیست جز لری پیچ. با این حال حمایت پیچ از این شرکت ها مخفی نگاه داشته است. 

در مورد محصولاتی که این شرکتها روی آن کار می‌کنند چیز زیادی نمی‌دانیم اما یک شاهد عینی که با بلومبرگ صحبت کرده می‌گوید که دو نسخه متفاوت از خودرویی که Zee.Areo روی آن کار می‌کند را دیده است که یک کابین پیازی شکل برای یک سرنشین دارد و یک بدنه باریک به همراه دو بال که در عقب قرار گرفته‌اند. وب سایت شرکت چیز زیادی درباره آنچه روی آن کار می‌کنند ارایه نمی‌دهد جز آنکه در توضیح خودشان نوشته‌اند : « ما به دنبال دیزاین ، ساخت و تست راه‌هایی هستیم که از نقطه A به نقطه B بتوان رفت » . همچنین مشخص است که روی الکتریکی بودن این محصول هم تاکید ویژه‌ای وجود دارد. به گفته شاهد عینی بلومبرگ محصول این شرکت چیزی مثل پهپاد‌های چهارپره‌ای در ابعاد بزرگتر است. 

نمونه‌ای از پهپادی که می‌تواند مسافر حمل کند چند روز قبل در نوادای آمریکا پرواز آزمایشی انجام داد. 

 

تصور اینکه یک پهپاد بزرگ یا یک خودروی پرنده چه گونه خواهد بود خیلی سخت نیست به خصوص که یک روز قبل از این هم یک نمونه از پهپادی که قادر به حمل انسان است در نوادای آمریکا آزمایش شده بود. 

لری پیچ نشان داده که به تکنولوژی‌های متعلق به آینده و جاه‌طلبانه بسیار علاقه دارد از جمله هوش مصنوعی، طول عمر انسان و خودروهای خودران و حالا خودروهای پرنده می‌تواند یک قدم  رو به جلوی دیگر برای لری پیج باشد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا