تکنولوژی

رونمایی مایکروسافت از آینه هوشمند

مطمئنا در اختیار داشتن آینه‌ای که علاوه بر نمایش ظاهر شما بتواند به شما صبح‌بخیر بگوید، وضعیت آب و هوایی را اعلام کند و حتی گزارشی در خصوص وضعیت ترافیکی از منزل به محل کار شما ارائه دهد خالی از لطف نخواهد بود. 

این ایده، مبنای اختراع آینه هوشمند مایکروسافت است که به شما امکان اطلاع از تمامی موارد یادشده را خواهد داد. 

لازم به ذکر است که این شرکت آینه هوشمند خود را در کنفرانس تکنولوژی دیجیتال 2016 که در کشور سنگاپور در حال برگزاری است پیش روی بازدیدکنندگان قرار داده است. آینه‌ای که توسط تیم تیم توسعه‌دهندگان سنگاپوری مایکروسافت ابداع شده تا بازتابی از پتانسیل‌های اینترنت اشیا باشد. وب‌کم تعبیه شده در این آینه نیز می‌تواند چهره کاربر را شناسایی و با قرارگرفتن در مقابل آینه، به او خوش‌آمد بگوید.

این آینه هوشمند توانایی ثبت هشت پروفایل مختلف را برای استفاده شخصی هشت کاربر فراهم کرده تا امکان ورود به بخش استفاده از قابلیت‌ها در قالب سیستم تشخیص چهره فراهم شود. علاوه بر نمایش ظاهر افراد، این آینه اطلاعات موردنظر کاربران را نیز به نمایش گذاشته و با شناسایی وضعیت چهره افراد، حالات درونی آن‌ها مانند شادی، غم و یا عصبانیت را نیز شناسایی می‌کند. در حال حاضر این محصول در مرحله پیش‌نمایش قرار دارد و مایکروسافت به دنبال ادغام قابلیت‌های دیگر مانند نمایش محتویات موجود در شبکه‌های اجتماعی (نظیر توییتر و فیس‌بوک) روی آن است و البته از دیدگاه تجاری، این تکنولوژی می‌تواند راهکاری مفید برای نمایش تبلیغات شرکت‌ها باشد. 

اگرچه شرکت سامسونگ نیز نسخه ویژه‌ای از آینه هوشمند خود را معرفی کرده اما Magic Mirror مایکروسافت، کاربردی‌تر و به مراتب پیشرفته‌تر از نمونه تولیدی شرکت سامسونگ است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا