تکنولوژی

تشریح طراحی جدید در داخل فروشگاه‌های اپل

پانزده سال پس از راه‌اندازی اولین مرکز عرضه محصولات اپل، این شرکت تصمیم گرفته تا تجربه مشتریان در مراجعه به اپل‌استور را با تحولی جدید روبرو کند تا شاید این روش، راه‌حلی برای افزایش میزان فروش آیفون باشد. 

به بیان واضح‌تر، اپل معتقد است با تغییر طراحی و محیط 224 مرکز خرده‌فروشی محصولات خود می‌تواند شوک مثبتی به روند فروش محصولات خود وارد کند. این در حالی است که وب‌سایت‌هایی مانند بازفید، تغییرات اعمال شده در اپل استور را محدود و در حد اضافه‌شدن چند درخت به محیط داخلی می‌دانند. 

این تغییرات، توسط Jony Ive و Angela Ahrendts (که پیش از این در شرکت Burberry مشغول به کار بوده) طراحی و پیاده‌سازی شده است. این در حالی است که بنابر اعلام هافینگتن پست، شرکت اپل 73 میلیون دلار به Ahrendts پرداخته تا او شرکت پیشین خود را ترک کرده و برای طراحی و مدیریت فروشگاه‌های ویژه محصولات اپل، به این شرکت مهاجرت کند. 

در نگاه اول، طراحی جدید فروشگاه‌های اپل تداعی کننده میدان یک شهر است تا فرد به بررسی قسمت‌های مختلف از سخت‌افزار و نرم‌افزار تا محتویات چندرسانه‌ای مشتاق شود. مرکز اصلی که دستخوش این تغییرات شده در میدان Union سن‌فرانسیسکو قرار دارد که حالا از درهای 12 متری بهره‌مند شده و شما را به مرکز شهر! اپل راهنمایی می‌کند. با ورود به شهر، پنج بخش که اپل از آن‌ها با عنوان “مشخصه” یاد می‌کند مشاهده خواهد شد که در ادامه به تشریح هر بخش خواهیم پرداخت.

The Avenue

خیابان شهر، مکانی است که می‌توانید در آن به خرید آیفون، آی‌پد، مک بوک و یا اپل واچ اقدام کنید و یا تجربه استفاده از سرویس‌های نرم‌افزاری، عکاسی و یا موسیقی اپل را در کنار یک راهنما یا بهتر است بگوییم متخصص از شرکت اپل را داشته باشید. در این قسمت، فروش تجهیزات جانبی نیز در دستور کار قرارگرفته است.

Genius Grove

شاید در محیط‌های پر سر و صدا و شلوغ، ایجاد بیشه‌های هوشمند بهترین ایده برای ایجاد آرامش در بازدیدکنندگان باشد. از همین رو متخصصان اپل ایجاد سایبان با استفاده از درخت‌های زیبا و چشم‌نواز را در این بخش در دستور کار قرارداده‌اند.

The Forum

فروشگاه سن‌فرانسیسکویی اپل از بخش انجمن به عنوان محلی برای تعبیه صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن بالا برای میزبانی شب‌نشینی‌هایی برای بحث در خصوص بازی‌های ویدئویی، نمایش موزیک‌ویدئو و البته تشریح فعالیت‌های جدید هنرمندان و موسیقیدانان بهره‌مند شده است. بازدیدکنندگان نیز می‌توانند با نشستن روی صندلی‌های چوبی و چرمی که توسط Ive طراحی شده از نمایش‌ها لذت ببرند. 

The Boardroom

این قسمت، فضایی برای جذب مشتریان سطح تجاری است. کارآفرینان، توسعه‌دهندگان و مالکان کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز می‌توانند در این فضا راهکارهایی برای استفاده هرچه بهتر از آی‌پد پرو و یا مک پروهای شرکت اپل در کسب و کار خود دریافت کنند. 

The Plaza

تنها چند فروشگاه منتخب به فضاهای اینچنینی که محیطی مانند پارک‌های شهری را به همراه وای‌فای رایگان پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهند، تجهیز شده‌اند. علاوه بر این، Plaza هر آخر هفته میزبان کنسرت‌های زنده هم خواهد بود. 

با این تفاسیر، باید منتظر ماند و دید سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی اپل در بازطراحی اپل‌استورها چه تاثیری را برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا