تکنولوژی

رونمایی گوگل از نسخه پیش‌نمایش Android wear 2.0

اگر معتقدید ساعت هوشمند اندرویدی شما به یک صفحه‌کلید مستقل نیاز دارد بدنیست بدانید که گوگل نیز با شما هم عقیده شده است. در کنفرانس Google I/O 2016، این شرکت پیش‌نمایشی از نسخه 2.0 سیستم‌عامل ویژه دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی یعنی Android Wear را عرضه کرد که در آن الگوبرداری نسبی از قابلیت‌های موجود در WatchOS شرکت اپل در برخی موارد مانند پشتیبانی از برنامه‌های مستقل ویژه این پلتفرم به چشم می‌خورد. این در حالی است که از نقطه‌نظر تعاملی، گوگل راهکارهای متفاوتی را برای این سیستم‌عامل درنظر گرفته است. به عنوان نمونه، اپل واچ اولویت را بر ورودی‌های گفتاری با قابلیت تبدیل به متن گذاشته اما گوگل با اضافه کردن صفحه‌کلید لمسی با پشتیبانی از سیستم تشخیص نوشته، اندروید وییر 2.0 را به ابزاری متفاوت و جدید تجهیز کرده است. 

مطمئنا استفاده از صفحه‌کلید روی فضای محدود صفحه‌نمایش ساعت‌های هوشمند، متفاوت از تجربه کاربران روی گوشی‌های هوشمند خواهد بود اما گوگل مدعی است دقت بالا در پرتو استفاده از صفحه‌کلید جدید، تضمین شده خواهد بود. در این راستا، استفاده از پلتفرم Google Assistant نیز در دستور کار قرارگرفته تا پیشنهاداتی معقول و منطقی در تعامل با قابلیت‌های مختلف ساعت هوشمند، پیش روی شما قرار گیرد. 

جمع‌آوری داده‌ها در دستگاه‌های مجهز به اندروید وییر 2.0 از جمله موضوعات دیگری است که تمرکز گوگل را به همراه داشته است. به‌کارگیری سیستم تشخیص خودکار فعالیت‌های بدنی در نرم‌افزارهای ویژه جمع‌آوری داده‌های فعالیت‌های ورزشی کاربران از جمله مواردی است که در دستور کار قرارگرفته تا ساعت هوشمند بتواند به‌طور خودکار، دویدن، توقف و یا نرم‌دویدن را تشخیص داده و منتظر اعلام نوع فعالیت از سوی کاربر نباشد. 

داده‌های مربوط به نرم‌افزارهای طرف ثالثی که در دسته جمع‌آوری داده‌های مرتبط با فعالیت‌های بدنی عرضه شده‌اند نیز حالا امکان تعامل با گوگل فیت را پیدا کرده‌اند تا امکان به اشتراک‌گذاری عملکرد و نتایج فعالیت کاربران فراهم شود. این برنامه‌های جانبی، امکان دریافت دسترسی برای پخش آهنگ و یا استفاده از سرویس‌های اجرای آنلاین موسیقی را نیز پیدا خواهند کرد. 

تا پیش از این، اندروید وییر تنها به عنوان پنجره‌ای برای تعامل با گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آمد اما با عرضه اندروید وییر 2.0 این شرایط تغییر خواهد کرد و در قالب پشتیبانی از نرم‌افزارهای مستقل، این امکان فراهم خواهد شد تا حتی بدون وجود ارتباط بلوتوثی با دستگاه‌های نزدیک شما، امکان پخش موسیقی، وبگردی، استفاده از سرویس‌های آنلاین و دیگر سرویس‌هایی که به‌طور مستقل روی دستگاه الکترونیکی پوشیدنی، کابردی هستند فراهم شود. این به آن معنا خواهد بود که امکان برقراری ارتباط ساعت هوشمند با هدفون‌های بلوتوثی برای گوش دادن به موسیقی (در حالی که گوشی هوشمند خود را همراه ندارید) فراهم خواهد شد. 

در حال حاضر نسخه پیش‌نمایش اندروید وییر 2.0 برای استفاده توسعه‌دهندگان عرضه شده اما نسخه نهایی در پاییز پیش رو، به بازار عرضه خواهد شد. 

 

درباره کنفرانس 2016 Google I/O این مطالب را هم بخوانید:‌

 Assistant: پلتفرم جدید هوشمند گوگل

 رونمایی گوگل از Home ، اسپیکر هوشمند و رقیب آمازون

اعلام رسمی قابلیت‌های اندروید N

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا