تکنولوژی

ال‌جی نتایج مالی اولین فصل 2016 را اعلام کرد

شرکت ال‌جی الکترونیس اعلام کرد که در سه ماهه اول ۲۰۱۶ سود اجرایی، با ۶۵٫۵ درصد افزایش، بالغ بر ۵۰۵٫۲ میلیارد وان کره (۴۲۰٫۲۵ میلیون دلار امریکا) بوده است. این در حالی است که میزان فروش همین دوره در سال گذشته ۱۳٫۳۶  هزارمیلیارد وان کره (۱۱٫۱۲  میلیارد دلار امریکا) بوده است.

شرکت لوازم خانگی و تهویه هوای ال‌جی بیشترین سهم را در سود عملیاتی 339 میلیون دلاری فصل اول داشته‌اند و در عین حال که لوازم صوتی تصویری ال‌جی 278.84 میلیون دلار سود بدست آورد و هردو پیشرفت چشمگیری نسبت به فصل اول 2015 از خود نشان دادند. شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی در نتایج مالی خود ضرر 168.20 میلیون دلاری را گزارش داد که این امر در درجه اول بخاطر هزینه‌های بازاریابی گوشی پرچم‌‌دار جدید ال‌جی G5 است، در عین حال شرکت تولید قطعات خودرو ال‌جی زیان متوسطی معادل 13.14 میلیون دلار را که در اثر سرمایه‌گذاری در بخش R&D بود را گزارش کرد.

با توجه به استراتژی  ال جی برای تمرکز بر روی محصولات پریمیوم شامل محصولات ال‌جی سیگنچر ، گوشی LG G5 و تلویزیون 4K Ultra HD OLED انتظار می‌رود مجموع فروش  و سود دهی جهانی ال‌جی در فصل دوم امسال با رشد دورقمی درآمد و نیز پیش‌بینی سود دهی بیشتر بهبود پیدا کند.

شرکت لوازم خانگی و تهویه هوای ال‌جی میزان فروش 3.51 میلیارد دلار را گزارش کرد که بخاطر فروش بالای محصولات پریمیوم و رشد عملکرد  B2B  نسبت به سال پیش 4 درصد رشد داشته است.سود خالص دریافتی 9.7 درصدی بیشترین مقدار سود در تاریخ لوازم خانگی ال‌جی است.درآمد بازار داخلی کره با توجه به فروش خوب ماشین لباس‌شویی TWIN WHASH   یخچال های پریمیوم و دستگاه تهویه هوای صنعتی ، نسبت به همین مدت در سال پیش 11 درصد رشد داشته است. سقوط قیمت نفت و تغییرات نرخ ارز نیز باعث میزان کاهش تقاضا در خاورمیانه ،آمریکای جنوبی و CIS شد در حالی که میزان فروش در آمریکای شمالی و اروپا همچنان بالا می‌باشد.

شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی میزان فروش 2.46 میلیارد دلاری را منتشر کرد که نشان دهنده کاهش 15.5 درصدی نسبت به فصل اول سال پیش بود.فروش 13.5 میلیون گوشی هوشمند 12 درصد کمتر از میزان سالانه و فصلی نسبت به دوره پیش بود که بیشتر بخاطر ورود به فصل رکود بازار  و کاهش فروش مدل های مختلف پرچم دار قدیمی با توجه به معرفی گوشی هیجان انگیز جدید ال‌جی G5 است.رقابت در بازار گوشی های هوشمند رو به رشد است که باعث کاهش قیمت می‌شود در نتیجه ال‌جی قصد دارد با یک شروع قوی بوسیله گوشی ماژولار G5 و مدل های فوق پیشرفته سری X با آن به مقابله بپردازد.

شرکت لوازم صوتی و تصویری ال‌جی با اعلام درآمد 3.6 میلیارد دلار کاهش 2.3 درصدی را بخاطر کاهش فروش تلویزیون در آمریکا و اروپا نسبت به سال پیش نشان می‌دهد. میزان رشد 207 درصدی سود عملیاتی نسبت به فصل گذشته باعث سود 7.7 درصدی شده است که نشان دهنده بالارفتن تقاضا برای محصولات پریمیومOLED  و 4K OLED TV است و البته بهبود مدیریت ساختار هزینه‌ای و هزینه رقباتی این نوید را می‌دهد که سود دهی در فصل بعد بیشتر شود.

 شرکت تولید قطعات خودروی ال‌جی با فروش 493.2 میلیون دلار با توجه به پیش زمینه روند رو به رشد صنعت لوازم خودرو رشد 55 درصدی نسبت به سال پیش را نشان داد. هرچند سرمایه گذاری در بخش R&D اثرات منفی روی این سودآوری گذاشت.دورنمای لوازم خودروی ال‌جی بخاطر تقاضای بیشتربرای لوازم ماشین های برقی و گسترش مشتریان جهانی بسیار خوشبینانه است.

توضیح نرخ تبدیل ارز برای سه ماه اول 2016

نتایج میزان  درآمد ممیزی نشده بر اساس IFRS (استاندارد گزارش  مالی بین المللی ) ال‌جی الکترونیس بر اساس دوره سه ماهه تا 31 مارچ 2016 است.مقادیر عددی از won کره ای به دلارآمریکا تبدیل شده‌ شده‌اند.قیمت دلار بر اساس میانگین دوره 3 ماهه و به مقدار 1202 ون در ازای یک دلار است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا