تکنولوژی

مایکروسافت تاچ موبایل را متحول می‌کند

زمانی که اپل فورس‌تاچ خود را معرفی کرد، بسیاری از مردم جذب این تکنولوژی شدند. زمانی هم که به بازار عرضه و فراگیر شد جذابیت یک تجربه جدید را داشت. در عین حال اکثر دارندگان گوشی‌های آی‌فون 6اس و 6اس پلاس خیلی نگران صفحه نمایش حساس خود بودند که کوچکترین ضربه‌ای نخورد. اما مایکروسافت در اختراع جدید خود کاملا بر خلاف اپل حرکت‌ کرده است. مایکروسافت به‌جای اینکه صفحه نمایش را محکم‌تر فشار دهد تا گزینه‌های بیشتری فعال شود، تصمیم گرفته این کار را بدون لمس صفحه و تنها با نزدیک شدن دست به صفحه نمایش انجام دهد.

تکنولوژی جدید مایکروسافت پری‌تاچ(Pre-Touch) نام دارد که می‌تواند پیش‌بینی کند انگشت شما به کدام سمت خواهد رفت و گزینه‌های مرتبط را زیر انگشت شما نمایش می‌دهد.

در اپلیکیشنی که طراحی شده می‌توانید ببینید انگشت شما دقیقا کجا و با چه فاصله‌ای از ال‌سی‌دی قرار گرفته است. این دقت سنسورها به برنامه‌نویسان امکان می‌دهد تا در اپلیکیشن‌های خود از این قابلیت استفاده‌های مختلفی داشته باشند. همچنین این تکنولوژی می‌تواند متوجه شود که شما گوشی را با یک دست گرفته‌اید یا هر دو دست، دست چپ یا راست و با توجه به نحوه گرفتن گوشی برای شما گزینه‌های مناسب را نمایش می‌دهد.

همچنین در لمس با دو انگشت، اگر شما روی یک آیکون انگشت خود را نگه دارید و انگشت دیگرتان را به صفحه نمایش نزدیک کنید، زیر انگشت شما گزینه‌های مناسب نمایش داده می‌شود و به‌راحتی می‌توانید انتخاب کنید.

در نهایت می‌توان گفت پری‌تاچ، پتانسیل بسیار بالایی برای فراگیر شدن دارد و می‌تواند آینده اپلیکیشن‌ها را تغییر دهد. برخلاف فورس‌تاچ و تاچ 3 بعدی، این تکنولوژی بسیار کاربردی است و به کاربر حس بهتری می‌دهد. به‌نظر شما آیا این تکنولوژی می‌تواند آینده موبایل‌ها را تغییر دهد؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا