تکنولوژی

استفاده کاربران کروم‌بوک از نرم‌افزارهای اندرویدی

آن‌طور که از شواهد امر پیداست شرکت گوگل به زودی سد میان سیستم‌عامل‌های کروم و اندروید را خواهد شکست تا کاربران کروم‌بوک هم بتوانند استفاده از برنامه‌های اندرویدی موجود در پلی‌استور گوگل را تجربه کنند. بر اساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت Theverge، کروم‌بوک‌های مجهز به نسخه 51 سیستم‌ عامل کروم به گزینه‌ای در منوی تنظیمات تجهیز شده‌اند که استفاده از برنامه‌های اندرویدی را میسر می‌سازد. علاوه بر این، بررسی عمیق‌تر کد منبع Chrome OS نیز حکایت از آن دارد که کاربران کروم‌بوک می‌توانند به زودی به بیش از یک میلیون بازی و برنامه موجود در فروشگاه نرم‌افزاری گوگل دسترسی پیدا کنند.

این قابلیت، در حال حاضر از طریق نسخه ویژه‌ای از سیستم‌عامل کروم که از طریق کانال توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری ارائه شده، پیش روی کاربران قرارگرفته است اما کاربرانی که فعال‌سازی این قابلیت را انجام داده‌اند از تجربه خود در مشاهده محتویات آموزشی و بسته‌شدن سریع پنجره تنظیمات خبر می‌دهند.

گوگل برای اولین ‌بار استفاده از برنامه‌های اندرویدی مانند Vine، Evernote و Duolingo را در قالب طرحی آزمایشی در سال 2014 میلادی برای سیستم‌عامل کروم امکان‌پذیر ساخته است. طرحی که در آوریل سال پس از آن با عرضه راهکار ARC تنوع بیشتری به خود گرفت. وب‌سایت Ars Technica معتقد است با توسعه ARC امکان پشتیبانی از میلیون‌ها برنامه و بازی موجود در پلی‌استور گوگل برای کاربران کروم‌بوک‌های موجود در بازار فراهم خواهد شد.

علی‌رغم اتخاذ سیاست‌های متفاوت در گذشته مبنی بر جداسازی دو سیستم‌عامل شرکت گوگل، پیاده‌سازی تغییرات جدید می‌تواند خبری خوشایند برای کاربران سیستم‌عامل کروم باشد زیرا پلی‌استور گوگل علاوه بر بهره‌مندی از تنوع نرم‌افزاری بیشتر، امکان پرداخت الکترونیکی در کشورهای مختلف را امکان‌پذیر ساخته و از پشتیبانی بهتری هم در مقایسه با همتای کرومی خود بهره‌مند شده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا