تکنولوژی

تغییرات عظیم در زیرساخت‌های شرکت اینتل

گزارش مالی سه‌ماهه اول سال 2016 میلادی شرکت اینتل با ضمیمه‌ خبری نه‌چندان خوشایند، مبنی بر اخراج 12 هزار نفر از نیروهای کاری این شرکت در سراسر جهان همراه شده است. آن‌طور که از شواهد امر مشخص است، کاهش نیروهای کاری این شرکت، روی 11 درصد از تعداد کل نیروهای اینتل در سراسر جهان تاثیرگذار خواهد بود و در راستای شتاب‌دهی به تکامل حرکت اینتل از شرکتی فعال در حوزه رایانه‌های شخصی به ساختاری یکپارچه‌ که قصد دارد تمرکز خود را روی فضای ابری و دستگاه‌های محاسباتی هوشمند و به‌هم‌پیوسته معطوف کند انجام می‌شود. اکثریت نیروهای کاری که موقعیت شغلی آن‌ها در پرتو سیاست‌های جدید تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، ظرف 60 روز آینده از وضعیت خود باخبر خواهند شد و دیگر کارکنان نیز باید تا سال 2017 میلادی منتظر بمانند. 

در گزارش مالی یادشده، از چشم‌انداز کاهش درآمد این شرکت در سال آینده و تلاش برای یافتن سرپرست جدید برای بخش مالی نیز یادشده شده است. مدیر مالی فعلی اینتل، Stacy Smith با سرآمدن دوران کاری خود در سمت فعلی، به عنوان مدیر اجرایی در “پیش‌برد فروش، تولید و عملکرد” ادامه فعالیت خواهد داد اما اینتل هنوز مشخص نکرده که آیا این تغییر جایگاه ، ارتقا یا تنزل موقعیت شغلی او را به دنبال خواهد داشت؟

ساختار سازی مجدد در شرکت اینتل، نیاز به سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلاری خواهد داشت اما مسئولان این شرکت اصرار دارند که روند یادشده در نهایت صرفه‌جویی 750 میلیون دلاری در سال جاری و 1.4 میلیارد دلاری تا اواسط سال آینده را به همراه خواهد داشت. ساختارهای جدید، تمرکز روی صنایع رو به رشد نظیر دیتاسنترها، اینترنت اشیا، بخش حافظه ذخیره‌سازی، قابلیت‌های ارتباطی و بخش مرتبط با مشتریان شامل دستگاه‌های 2 در 1، بازی و محصولات الکترونیکی خانگی را به همراه خواهند داشت. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا